تلاش شهرداری برای ایجاد زیرساخت استاندارد زباله قائمشهر\

تلاش شهرداری برای ایجاد زیرساخت استاندارد زباله قائمشهر

  • کد خبر: 2111103887
  • چاپ
  • انتشار: 26 دی 1402 - 07:11

برطرف كردن مشكل زباله در دومين شهرستان پرجمعيت مازندران با عزمی  جدی  و ارائه راهكارهای شهرداری قائمشهر می تواند از آلودگي زيست محيطي و بوی آزاردهنده آن در منطقه كاست .

به گزارش استناد نیوز،  محل دپو زباله قائمشهر با بيش از پنجاه سال قدمت در حاشيه جاده قائمشهر به سيمرغ و در نزديكي روستاي ديوكلا سفلي واقع شده است .

بر اساس آمارهاي رسمي ، روزانه 250 تن زباله در محل دفن زباله روستاي ديوكلا سفلي انباشته مي شود. 

برنامه ریزی مدیریت شهری قائمشهر بر این محور قرار گرفته است که با ایجاد زیرساخت های لازم بخشی از این چالش های موجود در این سایت زباله را برطرف کند.

تصفیه خانه شیرابه که در سایت زباله در حال اجرا است که این طرح نمونه ای از طرح های آینده دار شهر قائمشهر به شمار می رود که شهرداری برای آن اعتبار میلیاردی نیز در گرفته است .

نوک پیکان طرح های اولویت دار شهرداری قائمشهر به سمت زباله ، بزرگترین چالش مازندران گرفته شده است و دیگر طرحی که این نهاد در دست اقدام دارد اجرای خط پردازش زباله است.

مرکز زباله شهرداری قائمشهرعلاوه بر این طرح ، ایجاد پست برق به عنوان بستری برای راه اندازی خط پردازش زباله در قائمشهر نیز به مرحله اجرا رسیده است .

شهردار قائمشهر روز سه شنبه  در تشریح طرح های در دست اقدام این شهر گفت که تصفیه خانه شیرابه در محل سایت زباله شهرداری قائمشهر واقع در جاده کیاکلا در حال ساخت است .

مهندس کاظم علیپور افزود: این تصفیه خانه ظرفیت تصفیه 100 متر مکعب در روز شیرابه زباله های دپو شده در این سایت را دارد .

وی مدت زمان اجرای کامل پروژه را 32 ماه و هزینه پیش بینی شده برای اجرای آن را بیشتر از 200 میلیاردریال عنوان کرد.

شهردار قائمشهر به اجرای خط پردازش زباله در همان محل سایت دپوی زباله های این شهر اشاره و تصریح کرد: مدت زمان اجرای کامل پروژه این طرح 32 ماهه است .

وی هزینه اجرا خط پردازش زباله قائمشهر را بیشتر از 220 میلیارد ریال اعلام کرد .

مهندس علیپور به ایجاد پست برق به عنوان بستری برای راه اندازی خط پردازش زباله در قائمشهراشاره و تصریح کرد: مدت زمان اجرای کامل این طرح سه ماهه و هزینه اجرا آن بالغ بر 11 میلیارد ریال است. سایت زباله شهرداری قائمشهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار