روستاهای تالارپی سیمرغ؛مبدا تحولات بزرگ اقتصادی و اجتماعی\

روستاهای تالارپی سیمرغ؛مبدا تحولات بزرگ اقتصادی و اجتماعی

  • کد خبر: 2111103891
  • چاپ
  • انتشار: 27 دی 1402 - 16:03

تالارپی یکی از بخش های شهرستان تازه تاسیس سیمرغ شهرستان استان مازندران است و در راستایی تحقق عدالت اجتماعی مورد نظر دولت سیزدهم تلاش هایی کرده است تا به اهداف موردنظر برای رسیدن یک منطقه به مقوله های موردنظر برسد.

 

طبق آخرین سرشماری بخش تالارپی دارای ۱۶ روستا، ۶ هزار و ۵۷۸ نفر جمعیت است .

این بخش ۳ آبادی دارد و شهرک صنعتی سنگتاب در این بخش واقع است که ۴۸ واحد فعال هستند

بخشدار تالارپی شهرستان سیمرغ روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اشاره به اینکه تعریض و آسفالت محور کیاکلا به بابل با همکاری راهداری به طول حدود ۴ کیلومتر در حال انجام است، گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان در حال انجام است.

علی مرزبان مدت اجرای این طرح را  2 ساله اعلام کرد .

وی به اجرای طرح هادی به عنوان دیگر طرح های در دست اجرا در روستاهای بخش تالارپی اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح هادی در روستاهای تالارپشت، روستای گوشی کلا، اخته چی،  نجارکلا قدیم ، سنگتاب و مری به طول یک کیلومتر و 250 متر و با مشارکت های دهیاری ، شورا و بنیاد مسکن اجرا شد.

روستا

بخشدار تالارپی به اصلاح شبکه آب در روستاهای این بخش اشاره و خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار و 500 متر  اصلاح  و توسعه شبکه در سطح روستاهای این بخش در حال اجرا است.

وی به ابلاغیه و دستور استاندار مازندران مبنی بر توانمندسازی روستاها اشاره کرد و گفت : در این بخش برای روستاهای نجارکلای قدیم و موسی کلا بحث توانمندسازی روستا در نظر گرفته شد و برای این منظور دوره آموزشی اهالی این روستاها تشکیل شد.

بخشدار تالارپی در بحث محله "مهدوی" روستای سنگتاب در استان مازندران حائز رتبه شد، افزود: ۱۳ خانوار به این روستا اضافه شد.

روستای سنگتاب ۲۷۵ خانوار و دارای ۷۷۲ نفر جمعیت است.

مرزبان با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای طرح های زیرساختی آینده دار در این بخش اظهار داشت:‌بدنبال ایجاد پایانه صادراتی گل و گیاه در روستای شیرخوارکلا به دنبال پایانه هستیم و برای این منظور شرکت تعاونی گلخانه داران در این شهرستان راه اندازی شد و بنا است تا پایانه صادراتی در این بخش راه اندازی شود .

وی به ساخت خانه محرومان توسط نهادهای متولی امر اشاره کرد و ادامه داد: ساخت خانه محرومان در روستاهای سنگتاب و زیارکلا با مشارکت بسیج سازندگی ، کمیته امداد در دست اقدام است .

بخشدار تالارپی با بیان اینکه لایروبی آب بندان در روستاهای زیارکلا و شیرخوارکلا در حال انجام است، گفت : مجموعه ورزشی پنج هزار نفره در روستای زیارکلا واقع است که جوانان از این محیط ورزشی نهایت استفاده را می برند.

مرزبان در پایان با اشاره به انتخابات مجلس و خبرگان رهبری که ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود با اشاره به اینکه رای مردم در انتخابات نشان دهنده جمهوریت نظام است گفت: بدن شک حضور مردم در این دوره از انتخابات نیز آگاهانه و حداکثری خواهد بود.

روستا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار