۷ کوهنورد در ارتفاعات کشور مفقود هستند/ کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند\

۷ کوهنورد در ارتفاعات کشور مفقود هستند/ کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند

  • کد خبر: 2111103893
  • چاپ
  • انتشار: 27 دی 1402 - 09:11

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از مفقودن ماندن ۷ کوهنورد در ارتفاعات کشور خبر داد و گفت: کوهنوردان اصول ایمنی، توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند و در هنگام صدور هشدار نارنجی و قرمز از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.


به گزارش استناد نیوز، بابک محمودی روز چهارشنبه ، افزود: باوجود حضور بیش از ۳۰۰ امدادگر، نجاتگر حرفه‌ای و حضور نیروهای محلی عملیات‌ یافتن سه کوهنورد در اشنویه آذربایجان غربی، سه کوهنورد در مشکین شهر آذربایجان شرقی و یک نفر در تهران همچنان ادامه دارد.
وی از کوهنوردان حرفه‌ای و علاقمندان به این ورزش خواست هشدارهای سازمان هواشناسی را جدی بگیرند و به هیچ عنوان در هنگام هشدار نارنجی و قرمز به ارتفاعات نروند.
محمودی گفت: برای یافتن سه کوهنورد مفقود شده در اشنویه۱۲۰ُ امدادگر اعزام شدند و از پهباد و دستگاه‌های فلزیاب استفاده شد اما به دلیل ارتفاع ۶ متری برف امکان یافتن این سه کوهنورد تا کنون ممکن نشده است.
وی افزود: همچنین در مشکین شهر اردبیل نیز ۳ کوهنورد همچنان مفقود هستند و علارغم تلاش‌های تیم امداد زمینی و بکارگیری بالگرد به دلیل حجم زیاد برف امکان یافتن مفقودی‌ها میسر نشده است.
رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از مرگ چهار کوهنورد در هفته جاری در ارتفاعات تهران خبر داد و گفت: از صبح دیروز خبر مفقود شدن یک پسر ۱۹ ساله در ارتفاعات شمال دربند رسید که تیم‌ها امدادی اعزام شدند اما تاکنون موفق به یافتن وی نشدند.
محمودی گفت: از صبح امروز چهارشنبه ۲۷ دی عملیات جستجو در هر سه منطقه دوباره آغاز می شود. امیدواریم هرچه زودتر این ۷ نفر پیدا شوند. منبع / خبرگزاری ایرنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار