۳۰۰ مسجد در مازندران میزبان آئین معنوی معتکفین است\

۳۰۰ مسجد در مازندران میزبان آئین معنوی معتکفین است

  • کد خبر: 2111103919
  • چاپ
  • انتشار: 03 بهمن 1402 - 10:32

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، گفت: امسال آئین معنوی اعتکاف از پنجم تا هفتم در ۳۰۰ مسجد و مکان مذهبی این استان برگزار می شود.


هرساله از سيزدهم تا پانزدهم ماه رجب آيين معنوي و مذهبي اعتكاف با حضور اقشار مختلف مردم اعم از زنان و مردان در مساجد، حسينيه ها و بقاع متبركه كشور برگزار مي شود.
در اين آيين كساني كه معتكف مي شوند، به انجام عبادت و گرفتن روزه در مساجد اقدام مي كنند و در روزهاي اعتكاف مگر در مواقع ضروري، از مسجد خارج نمي شوند.
به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، با اشاره به نزدیک بودن به ایام برپایی اعتکاف، آن‌را فرصت مغتنمی برای ایجاد نشاط معنوی در جامعه دانست و گفت: زمینه‌های برگزاری اعتکاف نسبت به سال‌های قبل بیشتر است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از برگزاری اعتکاف طی روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب در ۳۰۰ مسجد و مکان مذهبی استان خبر داد و افزود: تمامی شرایط برای میزبانی از شهروندان و مؤمنان در اماکن مذهبی استان آماده است.
وی تصریح کرد: مناجات و ادعیه‌های سفارش شده در کتب معتبر از جمله صحیفه سجادیه و مفاتیح‌الجنان مملو از امید به زندگی و برگشت به اصالت وجودی انسان است که برای حیات طیبه و رسیدن به آرامش حقیقی برای بشر ترسیم شده و اعتکاف فرصتی برای دست‌یابی به این آرامش است.
حیدری‌ جناسمی برگزاری محفل انس با قرآن، ختم قرآن کریم و صلوات و اعمال ام‌داود را از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در اعتکاف مطرح کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار