آب بندان های پنج روستای قائمشهر با اعتباری بیش از 11 میلیارد تومان مرمت شد\

آب بندان های پنج روستای قائمشهر با اعتباری بیش از 11 میلیارد تومان مرمت شد

  • کد خبر: 2111103982
  • چاپ
  • انتشار: 17 بهمن 1402 - 16:11

پنج پروژه مرمت و بهسازی آب بندان  روستاهای پایین لموک، قراخیل، جمنان، میان رود و ارطه دشت از شهرستان قائمشهر با حضور فرماندار قائمشهر و معاون عمرانی ایشان، بخشدار مرکزی، مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر و مسئولین شهرستانی در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح شد.

 

به گزارش استناد نیوز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر روز سه شنبه در گفت و  گو با خبرنگاران، افزود: پنج پروژه مرمت و بهسازی آب بندان روستاهای پایین لموک، قراخیل، جمنان، میان رود و ارطه دشت با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 615 میلیون تومان افتتاح شد.

علی درویش نیا با اعلام اینکه این  پروژه ها در سطح 28.5 هکتار به بهره برداری رسیده است، توضیح داد: تا پیش از لایروبی حجم آبگیری این آب بندان ها 402 هزار متر مکعب بود که اکنون با مرمت و بازسازی حجم آبگیری آنها به 664 هزار متر مکعب افزایش یافته است.

وی اعلام کرد: با بهسازی آب بندان های روستای های پایین لموک، قراخیل، جمنان، ارطه دشت و میان رود ، 295 بهره بردار این روستاها برای کشاورزی خود دارای آب پایدار شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در خصوص فواید بازسازی و نوسازی آب بندان ها ، گفت: با افزایش آب ذخیره شده در این سازه ها علاوه بر کشت و افزایش محصولات، این آب می تواند برای پرورش آبزی پروری مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار قائمشهر هم در این مراسم ، گفت: بیش از ۸۵ درصد اعتبارات شهرستان به روستاها اختصاص یافته و این بیانگر درک اهمیت روستاها در قائمشهر است.

جواد مولایی قرا افزود: امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان سهم جهاد کشاورزی را بیشتر از سال گذشته خواهیم کرد.

فرماندار قائمشهر در پایان با اشاره به اینکه شاهد پروژه‌های بسیار خوبی هستیم، گفت: آخرین بودجه برای خشکسالی مازندران ۲۰ میلیارد تومان بود که ۱۲ میلیارد تومان آن به قائمشهر اختصاص یافت. 

جهاد



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار