\

وزرش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک در نیمه شرقی کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق از شنبه

  • کد خبر: 2111104045
  • چاپ
  • انتشار: 10 اسفند 1402 - 09:35

سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید و گاهی همراه با گردوخاک در نوار شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور طی امروز و فردا خبر داد و اعلام کرد: امروز در نیمه غربی و فردا در نیمه شرقی کاهش دما رخ می‌دهد و از روز شنبه تا اواخر هفته آینده برای بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

به گزارش استناد نیوز، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (پنجشنبه ۱۰ اسفند) با توجه به فعالیت سامانه بارشی، در نیمه شرقی و مناطقی از مرکز کشور بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خواهد بود. امروز همچنین به‌تدریج در نوار غربی و جنوبی کشور آسمان صاف خواهد شد.

فردا (جمعه ۱۱ اسفند) در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و در شرق خراسان رضوی بارش برف ادامه خواهد داشت که به تدریج سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

روز شنبه (۱۲ اسفند) در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد تداوم دارد و در نیمه غربی کشور جوی آرام همراه با روند افزایش دما پیش‌بینی شده است که آسمان غالب مناطق کشور صاف و آفتابی خواهد بود.

روز یکشنبه (۱۳ اسفند) در نیمه شرقی کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و در این روز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی واقع در غرب، جنوب‌غرب، برخی نقاط شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه (۱۴ اسفند) با گذر موج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور، در غرب، جنوب‌غرب، مناطقی از مرکز، جنوب‌، شرق، جنوب‌شرق کشور ابرناکی، رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف رخ خواهد داد.

روز سه‌شنبه (۱۵ اسفند) در شرق استان‌های کرمان و هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارندگی و وزش باد انتظار می‌رود و بعدازظهر این روز این موج از جنوب‌شرق کشور خارج خواهد شد.

وزرش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک

امروز در شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و فردا (جمعه) در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید گاهی سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

امروز در نیمه غربی و فردا در نیمه شرقی کشور کاهش دما پیش‌بینی شده است که از روز شنبه تا اواخر هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور رخ خواهد داد.

خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز و دریای عمان روز جمعه مواج است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار