کاشت۴۳۷ نهال ایثار توسط شهرداری نکا/ به یاد شهدای شهرستان نکا\

کاشت۴۳۷ نهال ایثار توسط شهرداری نکا/ به یاد شهدای شهرستان نکا

  • کد خبر: 2111104074
  • چاپ
  • انتشار: 17 اسفند 1402 - 18:05

همزمان با هفته منابع طبیعی شهرداری نکا اقدام به کاشت ۴۳۷ نهال به یاد شهدای شهرستان نکا در حاشیه رودخانه نکارود و پارک مادر کرد، این اقدام "تقدیم نهال ایثار" نام داشت‌.

به گزارش استناد نیوز، شهرداری نکا با همراهی شورای شهر این شهر پیوسته در تلاش است تا ویژه برنامه‌های متنوعی را در مناسبت‌های ملی و مذهبی به مردم شهرش تقدیم کند.

در هفته منابع طبیعی قرار داریم و عصر امروز کاشت ۴۳۷ نهال به یاد شهدای شهرستان نکا در حاشیه رودخانه نکارود و پارک مادر آغاز شد.

این اقدام که “تقدیم نهال ایثار” نام داشت با حضور استاندار مازندران، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری، فرماندار، شهردار، تعدادی از مسوولان، خانواده شهدا و مردم نکا انجام گرفت.

استاندار مازندران نیز در کاشت یک نهال مشارکت داشت و در سخنانی، این اقدام را یک طرح میراث ماندگار با حضور خانواده شهدا و یک گفتمان‌سازی برای استان عنوان و اظهار داشت که مردم مازندران حافظ واقعی محیط زیست هستند و طبیعت را مانند ناموس خود می‌دانند و به همین دلیل جنگل‌های هیرکانی تا حدود زیادی حفظ شد.

 

تاکید بر کاشت نهال انجیلی

وی ادامه داد: مازندران را با اقدامات ضد طبیعت اذیت نکنیم، حفظ طبیعت مانند حفظ نسل انسان‌ها از ضروریات است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به سهمی که مازندران در اکوسیستم کشور دارد، اشاره‌ای به کاشت نهال انجیلی توسط مقام معظم رهبری در ۱۵ اسفندماه روز درختکاری داشت و عنوان کرد که اکنون مسوولیت ما در حفاظت از طبیعت و احیای گونه‌های بومی سنگین شد.

شهرداری نکا

او اظهار داشت که توسعه درخت انجیلی با اقدامی که رهبر انقلاب داشتند، یک تکلیف است و از این به بعد باید در مازندران به آن و دیگر گونه‌های بومی توجه کنیم.

استاندار مازندران از ابتکار شهرداری نکا قدردانی و آن را یک حرکت معنوی و فرهنگی توصیف کرد که سایر شهر‌های استان نیز باید از این دست برنامه‌ها را در راستای فرهنگ ایثار و شهادت، دوستی با طبیعت و هم تحقق کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال و سهم کاشت ۶۰ میلیون درخت در مازندران، کمک کنند.

 

کاشت ۱۸۹هزار اصله درخت در نکا در سال جاری

مرتضی رمضانی فرماندار نکا با اشاره به سهم ۲۰۰ هزار اصله درختی که این شهرستان طی یک سال در تحقق طرح یک میلیارد درخت در کشور دارد، اعلام کرد که امسال تاکنون ۱۸۰ هزار اصله درخت کاشته شده است.

او همچنین گریزی به برگزاری انتخابات بدون حاشیه در نکا داشت و از مردمان این شهرستان که به ندای رهبر لبیک گفتند و حضوری بسیار پرشور داشتند، قدردانی کرد.

به گفته مهندس موسی خلیلی شهردار نکا قرار است در دو طرف رودخانه نکارود به طول ۲ هزار متر، نزدیک به هزار اصله نهال کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری از شهرداران استان خواست تا نسبت به کاشت درختان مثمر بومی همت کنند چه اینکه درختانی، چون ازگیل وحشی، ولیک و گلابی وحشی برای گردشگران جذاب است و به ویژه برای منطقه شرقی استان که بیشتر محل گذر است فرصت مناسبی پیش می‌آید که گردشگران از طبیعتی که در محیط شهری هم در دسترس است، استفاده کنند.

شهرداری نکا کاشت درخت



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار