پدیده فروش صندلی در دانشگاه‌ها را رایج نکنیم\

پدیده فروش صندلی در دانشگاه‌ها را رایج نکنیم

  • کد خبر: 219288
  • چاپ
  • انتشار: 01 مهر 1398 - 14:56

استناد نیوز، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برخی بدترین سوء استفاده‌ها را از مدرک جعلی می‌‎برند اما نباید این مورد را به همه دانشگاه‌ها بسط بدهیم و نمی‌توان گفت که صندلی فروشی در دانشگاه‌ها پدیده‌ای همه‌گیر و رایج است

 

به گزارش استناد نیوز، فرهاد فلاحتی  با اشاره به موضوع دستگیری دانشجوی دختری که یک‌سال در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی مشغول تحصیل بوده ولی ناگهان دستگیر و معلوم می‌شود او اصلاً کنکور نداده است، گفت: ضرورت دارد در این زمینه مسئولان وزارت علوم و مسئولان آموزشی وزارت بهداشت توضیح دهند که چرا چنین اتفاقی رخ داده و باید با متخلفان برخورد شود.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: برای اصلاح این رویه نیاز است که ساختار اصلاح شود و با این روند به هیچ نمی‌توان عنوان کرد که این اتفاق آخرین مورد رخ داده غیرقانونی بوده است.

نباید به خاطر یک مورد پدیده فروش صندلی در دانشگاه‌ها را همه‌‌گیر و رایج بدانیم

وی با اشاره به موضوع جعل مدرک و پایان نامه فروشی، اضافه کرد: برخی بدترین سوء استفاده‌ها را از مدرک جعلی می‌‎برند اما نباید این مورد را به همه دانشگاه‌ها بسط بدهیم و نمی‌توان گفت که صندلی فروشی در دانشگاه‌ها پدیده‌ای همه‌گیر و رایج است ولی امروز به بهانه همین مورد زمان آن رسیده تا سازمان سنجش با اصلاح ساختاری خود جلوی این سوء استفاده‌ها را بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه تقلب در نظام آموزشی با توجه به اطلاعاتی در نظام آموزش و پرورش و نظام آموزشی عالی کشور وجود دارد، قابل رویت است؛ افزود: سیستم‌های نظارتی نباید اجازه سوء استفاده و تقلب را بدهند و این نظارت‌ها باید همه جانبه باشد.

نظارت‌ها بر رشته‌هایی که با جان مردم سر و کار دارند، دو چندان شود

فلاحتی با تأکید بر اینکه نباید با جان مردم بازی کرد، تصریح کرد: اینکه افرادی با رشوه و پول وارد رشته‌های علوم پزشکی شوند که با جان مردم سر و کار دارد، جای تأسف دارد و از این بابت باید نظارت‌ها را دوچندان شود.

ضرورت برخورد مراجع قضایی با متخلفان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: برخورد با افراد خاطی در این موضوع مانند سایر مفاسد باید از طریق مراجع قضایی به صورت جدی باشد چراکه به راحتی متخلفان در این حوزه قابل شناسایی هستند.

بر اساس گفته فلاحتی حضور این دختر در یکی از شبکه‌های صدا و سیما نیز باید تعقیب شود که این فرد توسط چه فرد یا افرادی به سازمان صدا و سیما معرفی شده است. البته کسانی که مسئول دعوت مهمان در صدا و سیما هستند نیز باید استعلامات لازم از مراجع رسمی را کسب کنند تا از این طریق رسانه ملی بی اعتبار نشود و مخاطبان خودش را از دست ندهد./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار