مصرف برق در استان گیلان 70 مگاوات کاهش یافت\
  • مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان؛

مصرف برق در استان گیلان 70 مگاوات کاهش یافت

  • کد خبر: 2111103276
  • چاپ
  • انتشار: 18 تیر 1402 - 14:52

با تنظیم و تغییر ساعات کار ادارات در زمان اوج بار سال جاری، مصرف برق استان گیلان 70 مگاوات کاهش یافت.


به‌گزارش روز یک شنبه استناد نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "بهمن داراب زاده" مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به تاثیر تغییر ساعات کار اداری در مدیریت مصرف برق، گفت: با تنظیم و تغییر ساعات کار دستگاه‌های اجرایی از ساعت 6 تا 13 و خاموش کردن وسایل سرمایشی یک ساعت قبل از اتمام ساعات کار، بر اساس آخرین برآورد و تحلیل‌های کارشناسان حدود ۷۰ مگاوات کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف رقم خورده است.
داراب زاده در جریان بازدید اصحاب رسانه از پروژه افزایش ظرفیت بخش فوق توزیع پست نفوت صومعه سرا، با تاکید بر برنامه محور بودن صنعت برق، افزود: بر اساس مطالعات شبکه و بار که برای بازه زمانی 5 و 10سال طراحی می‌شود و با توجه به افت و ضعف ولتاژ منطقه، این پروژه تعریف و عملیات اجرایی آن آغاز شد. از نقاط قوت این پروژه، استفاده از پیمانکاران بومی و انجام خدمات مشاوره‌ای و نظارتی توسط همکاران شرکت برق منطقه‌ای گیلان است که این امر موجب تقلیل هزینه و زمان اجرای پروژه به نصف شد.
داراب‌زاده با اشاره به گرمای پیش رو در هفته جاری، گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه در این هفته با گرمای بی سابقه و شاید با گرم ترین هفته سال روبه رو باشیم، افزود: ضرورت استفاده بهینه از انرژی برق بیش از پیش مورد تاکید است تا با توجه به ناترازی تولید با مصرف، با چالشی مواجه نشویم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار