حقایق جنگ باید برای نسل امروز تبیین شود\
  • فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سوادکوه؛

حقایق جنگ باید برای نسل امروز تبیین شود

  • کد خبر: 2111103504
  • چاپ
  • انتشار: 02 مهر 1402 - 07:49

سرهنگ جواد پیوند در نشست خبری گفت در جهاد تبیین خوب عمل نکردیم و باید علت جنگ برای جوانان به خوبی توضیح داده شود .

خبرنگار: معظمه نقی پور 

به گزارش استنادنیوز از سوادکوه، سرهنگ جواد پیوند فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سوادکوه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با خبرنگاران با بیان اینکه در بحث جهاد تبیین با مردم کار نشده است و دفاع مقدس آنطور که باید توضیح داده نشده، اظهار داشت: دشمن انواع خوراک‌ها را برای جوانان ما برنامه‌ریزی کرده اما ما در بحث جهاد تبیین آنطور که باید خوب عمل نکردیم.

وی افزود: نقش رسانه در جهاد تبیین و بیان حقایق جنگ بسیار مهم است، رسانه‌ها با بیان دستاوردهای انقلاب، امید آفرینی کنند.

پیوند دفاع مقدس را دارای دو ویژگی مهم دانسته و تصریح کرد: جنگ ما طولانی‌ترین و پر هزینه‌ترین درگیری نظامی در منطقه در تاریخ معاصر بود، همچنین با توجه به اینکه با پیمان صلح خاتمه نیافت می‌توان گفت پرونده‌اش تا به امروز باز است. 

وی افزود: محققان غربی بر این باورند انقلاب اسلامی بیشترین تاثیر در وقوع جنگ داشته چرا که بعد انقلاب مناسبات منطقه تغییر کرد و موج اسلامی تهدیدی جدی برای غرب محسوب شد و منافع غرب و آمریکا به هم خورد و هدف اصلی واژگونی انقلاب اسلامی ایران بود.

سرهنگ پیوند با بیان اینکه برای نسل جوان امروز باید علت جنگ را تبیین کرد، اظهار داشت: تهاجم به ایران تهاجم به انقلاب بود و درواقع ایران بهای انقلاب خود را پرداخت کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سوادکوه، تصریح کرد: برای اینکه جلوی جنگ را بگیریم سه راه حل داشتیم یا باید قدرت بازدارندگی داشته بودیم یا یارگیری سیاسی می‌کردیم و یا امتیاز می‌دادیم که هیچ کدام برای ما مقدور نبود و بنابراین جنگ به ما تحمیل شد و باید از کشور دفاع می‌کردیم و وارد جنگ می‌شدیم. 

سرهنگ پیوند، یادآور شد: امروز کشورهای اروپایی با چندین واسطه از ما تجهیزات نظامی می‌خواهند و ما نمی‌دهیم، دشمن به دنبال به روز کردن خود در مقابل ما است.

وی افزود: در بحث تبیین موضوعات حقیقت جنگ باید به گوش مردم برسد.‌ 

سرهنگ پیوند با تشریح هدف برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس، گفت: تبیین الگوسازی و ترویج گفتمان مقاومت در آحاد مردم، الگوسازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، پاسخ‌گویی به شبهات جنگ ، استفاده از ظرفیت محلات از جمله اهداف برگزاری برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس است. 

سرهنگ پیوند یادآور شد: در هفته دفاع مقدس ۲۱۰ برنامه در سطح شهرستان خواهیم داشت که ۳۵ برنامه محوری خواهند بود.

 

انتهای پیام/



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار