بهره مندی ۳۰۰ نفر اهالی روستای ورند ساری از آب سالم و پایدار\

بهره مندی ۳۰۰ نفر اهالی روستای ورند ساری از آب سالم و پایدار

  • کد خبر: 2111103587
  • چاپ
  • انتشار: 21 مهر 1402 - 11:30

پروژه آبرسانی به روستای ورند که۳۰۰ نفر در آن ساکن هستند به بهره برداری رسید و اهالی این روستای بخش چهاردانگه ساری از نعمت آب آشامیدنی سالم ، بهداشتی و پایدار بهره مند شدند.

 به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی، نماینده مردم شهرستان ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از همت کارکنان شرکت در اجرای جهادی پروژه آبرسانی به روستای ورند اظهار داشت: جای بسی قدردانی است که بسیاری از پروژه های آبرسانی در استان و این شهرستان طی مدت کوتاهی به ثمر می نشیند و مردم بسیاری از خدمات نظام بهره مند می شوند.

علی بابایی کارنامه ابراز امیدواری کرد تا ۲۲ بهمن امسال پروژه های آبرسانی بیشماری با حمایت نماینده ها در اخذ و پیگیری اعتبارات به مرحله بهره برداری برسد

مهندس بهزاد برارزاده مدیر عامل شرکت ضمن قدردانی از تلاش کارکنان شرکت در اجرای این پروژه آبرسانی اظهار داشت: خوشحالیم که نگاه بلند نظام در سایه صبوری مردم، امروز به بار نشست و اهالی این روستا از آب شرب سالم و بهداشتی پایدار برخوردار شدند.

وی با اشاره به تلاش برای تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار برای ۸۷۰ پروژه در استان پهناور مازندران گفت: با تدوین کتابچه تنش آبی و اثبات پنهان شدن محرومیت مازندران زیر چتر سبز، توانستیم اعتبارات بخش تنش آبی را از ۳ میلیارد تومان به ۶۰۲ میلیارد تومان برای ۲۳۶۰ پروژه افزایش دهیم ،در همین راستا با تخصیص اعتبارات محرومیت زدایی۲۰۰ روستا در فاز اول و ۱۳۵۰ روستا نیز در فاز دوم تعریف شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اعلام تاسیس بنیاد خیرین آبرسان در مازندران افزود: از ظرفیت خیر بزرگ آبرسان حاج اکبر ابراهیمی هم استفاده کردیم و در سه مرحله بیش از ۴۷۴ کیلومتر لوله دریافت شد که با همت سبزپوشان جهادی در حال اجراست .

مهندس برارزاده در ادامه سخنانش در خصوص پروژه آبرسانی روستای ورند ساری گفت: برای آبرسانی به این روستا عملیاتی شامل احداث ۳ باب مخزن ذخیره به حجم ۹۰ متر مکعب،اجرای خط انتقال به طول ۳۸۲۰ متر و شبکه توزیع به طول ۳۰۰ متر به همراه حفر یک حلقه چاه با دبی ۱۵ لیتر در ثانیه و احداث اتاقک چاه انجام شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه آبرسانی را ۱۳۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: خوشحالیم که با اجرای این پروژه آبرسانی ۳۰۰ نفر از مردم این روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی پایدار برخوردار شده اند.

مهندس احمد رنجبر معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آبفا مازندران هم طی سخنانی با اشاره به اهمیت آب در قرآن کریم و تلاش در راه این خدمت بی منت افزود: با تحویل گیری مدیریت آب روستای ورند در دهه ۹۰ به دلیل افزایش جمعیت و کمبود منابع آبی ،نیاز به تاسیسات جدید بیش از پیش احساس شد در همین راستا با تلاش و کوشش کارکنان شرکت و حفر یک حلقه چاه به عمق ۵۰ متر با دبی ۱۵ لیتر در ثانیه و نصب و اجرای تاسیسات ذیربط آب شرب سالم و بهداشتی پایدار در اختیار اهالی این روستا قرار گرفت که امیدوارم گوارای وجود ارزشمندشان باشد.

دکتر نوبخت فرماندار ساری نیز طی سخنان کوتاهی سه اصل سرعت،دقت و وسعت در حوزه آبرسانی را بسیار مهم خواند و گفت: معتقدم اگر مرکز استان به توسعه برسد تمام استان متنعم خواند شد و این مهم در سایه تفاهم،همدلی و همراهی میسر خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از سه نفر از خیرین آبرسان روستای ورند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی به عمل آمد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار