۲۹۰ حرفه در بسته آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای مازندران\

۲۹۰ حرفه در بسته آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای مازندران

  • کد خبر: 2111103592
  • چاپ
  • انتشار: 23 مهر 1402 - 11:30

امروزه به واسطه پیشرفت تکنولوژی تعداد مشاغل نوظهور چند برابر شده است و در همین راستا نیاز به نیروهای متخصص در حوزه های مهارتی جدید بسیار بیشتر از گذشته به چشم می خورد در 6 ماهه نخست امسال اداره کل فنی و حرفه ای مازندران 290 حرفه را به عنوان بسته آموزش های مهارتی در نظرگرفته است.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ،‌ مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت:‌آموزش های فنی و حرفه ای نقش تاثیر گذاری در دنیای کسب وکار، صنعت، سطح نیازمند ی ها و مهارت دارد.

سید حسین درویشی افزود :‌یکی از ابزارهای مهم تربیت نیروی انسانی, بخش آموزش های فنی و حرفه ای است که با ارائه مهارت های دسته اول به فراگیران آنها را برای ورود به دنیای کسب و کار آماده می سازد. 

وی ادامه داد:با توجه به این امر که تغییرات در دنیای کسب و کار و صنعت ، سطح نیازمندی ها و مهارت ها را تغییر داده که لازمه پاسخگویی به این تغییرات, اجرای آموزش های مهارتی و ارتقاء سطح دانش و توانمندی شاغلین این بخش ها می باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در خصوص عملکرد آموزش در صنایع و صنوف گفت: در6 ماهه نخست امسال ابتدای سال 1468 نفر در 290 حرفه، آموزش های مهارتی را فرا گرفتند، همچنین 2791 نفر مهارت آموز در محیط کار واقعی اصناف در1461 دوره مهارتی شرکت کرده و آموزش های فنی و حرفه ای را کسب کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بیان داشت: نظربه تسریع صدور مجوز در دولت سیزدهم، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با کوتاه کردن زمان و مسیر دستیابی به مجوزهای کسب و کار از 11 مرکز جوار کارگاهی به 159 مرکز جوار رسید.

 دبیر شورای مهارت مازندران گفت: امروزه به واسطه پیشرفت تکنولوژی تعداد مشاغل نوظهور چند برابر شده است و به دلیل جدید بودن مشاغل، این نیاز از طریق نیروهای با تجربه و کارکشته گذشته رفع نمی شود، زیرا مهارت این نیروی کار متناسب با صنعت گذشته است. بنابراین صنایع و اصناف در حال رشد به نیروهای جوان، تازه نفس و متخصص نیاز دارد. از همین رو حضور در دوره های آموزش فنی و حرفه ای بیش از گذشته اهمیت دارد.

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار