حدود ۷ میلیون مرسوله در ۶ ماه نخست امسال در مازندران جابجا شد\

حدود ۷ میلیون مرسوله در ۶ ماه نخست امسال در مازندران جابجا شد

  • کد خبر: 2111103606
  • چاپ
  • انتشار: 25 مهر 1402 - 18:12

مدیر کل پست مازندران با اشاره به اینکه در۶ ماه نخست امسال حدود ۷ میلیون مرسوله در مازندران جابجا شد افزود: از این تعداد ۴ میلیون مرسوله وارد و ۳ میلیون مرسوله توسط ۸۰۰ دفتر پستی در سراسر استان خارج شد.

به گزارش روز سه شنبه استناد نیوز، محسن بخشی در مراسم تجلیل از روسا، کارکنان و خانواده‌های پست ادارات شهرستان‌های نور تا رامسر  به میزبانی کلارآباد در دانشکده منابع طبیعی از جابجایی حدود ۴ میلیارد مرسوله سال گذشته درکشور خبرداد و گفت: از این مقدار فقط ۲۰ درصد را پست جابجا و مابقی توسط پایانه‌ها و سازمان‌های غیر مرتبط انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در۶ ماه نخست امسال حدود ۷ میلیون مرسوله در مازندران جابجا شد افزود: از این تعداد ۴ میلیون مرسوله وارد و ۳ میلیون مرسوله توسط ۸۰۰ دفتر پستی در سراسر استان خارج شد.

وی همچنین تصریح کرد:۹۰ درصد از ۴۵ هزار مرسولات ورودی به مازندران خرید اینترنتی است.

مدیر کل پست مازندران از مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین همکاران خود درمجموعه پست استان خواست برای ایجاد شهر هوشمند و پست هوشمند تلاش کنند و افزود:  سال ۱۴۰۵ آغاز سرشماری جدید است و باید پلاک و کد پستی هوشمند در کوچه‌ها و معابر ثبت و ضبط شود.

بخشی گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار بانک اطلاعاتی شهری و حدود یک میلیون و ۵۴۰ هزار بانک اطلاعاتی روستایی در مازندران داریم که متاسفانه ۵۰ درصد در حوزه روستایی و ۳۰ درصد در حوزه شهری به دلیل مشخص نبودن حدود و مرز درروستا‌ها وشهر‌ها طرح پلاک و بارکد پستی هوشمندبه کُندی پیش می‌رود.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های توسعه کشور خدمات پستی است که متاسفانه به آن کم توجه می‌شود، هم اکنون به شاخص‌های اقتصادی دنیا خدمات پستی اضافه شده، یعنی به ازای هر نفر هزارمرسوله رسیده است، منتهی در کشورمان میزان ترافیک پستی به ازای هر نفر در سال ۷ مرسوله است. منبع / صدا و سیما 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار