دستگاه قضا از ساخت شهرک‌های لوکس غیرمجاز انتقاد کرد\

دستگاه قضا از ساخت شهرک‌های لوکس غیرمجاز انتقاد کرد

  • کد خبر: 2111103920
  • چاپ
  • انتشار: 03 بهمن 1402 - 12:40

رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان کلاردشت یکی از مشکلات استان را ساخت و ساز‌های غیرمجاز عنوان کرد و گفت: برخی از این ساخت و ساز‌ها ناشی از روابط ناسالم اداری است که باعث می‌شود با احداث شهرک‌های لوکس به صورت غیرمجاز، عرصه بر بومیان و مردم منطقه سخت شود.


به گزارش استناد نیوز ، حجت‌الاسلام اکبری روز سه شنبه با بیان این مطلب، افزود: ساخت و ساز‌های غیرمجاز آثار زیانباری بر جای گذاشته و با برهم زدن اقلیم و اکو سیستم مازندران، طبیعت، جنگل و مراتع استان را خراب و آب‌های زیرزمین را آلوده کرده است که باید در این راستا مسئولین نسبت به امر پیشگیری، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
او گفت: ادارات جهادکشاورزی و منابع طبیعی در کنار نیروی انتظامی و همچنین شهرداری، شورای شهر و دهیاری‌ها باید نسبت به وظایف خود در این موردآگاه باشند و به این وظایف عمل کنند.
حجت‌الاسلام اکبری تاکید کرد: دادستان شهرستان در کنار رئیس حوزه قضایی با همکاری اعضای شورای تامین باید در مقابل متعدیان و متجاوزان به عرصه‌های ملی و کشاورزی، برخورد قانونی سریع، قاطع و بازدارنده داشته باشند.
او همچنین با اشاره به اینکه رعایت حقوق مردم باید مورد توجه ویژه مسئولان باشد، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و ادارات باید دستگاه قضایی استان را در این مسیر یاری کنند و دادستانی شهرستان نیز باید بیش از پیش نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.
رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: در بخش اجرایی، دستگاه قضایی استان در برخورد با متجاوزان به عرصه‌های ملی و کشاورزی، حامی ادارات ذیربط خواهد بود و در راستای حفظ حقوق عامه که جنبه اجرایی ندارد به عنوان مدعی العموم اقدامات لازم قانونی را انجام خواهد داد.
سید محمد زارع فوشان در این مراسم به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه عمومی (حقوقی) و رئیس دادگستری شهرستان کلاردشت معارفه و از زحمات مصطفی ابراهیمی اتانی قدردانی شد.
سید محمد زارع فوشان پیش از این به عنوان معاون قضایی دادگستری شهرستان عباس آباد مشغول به انجام وظیفه بوده است.
منبع / صدا و سیما



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار