تحلیلی بر دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر / معادلات عوض می شوند؟\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

تحلیلی بر دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر / معادلات عوض می شوند؟

  • کد خبر: 2111104079
  • چاپ
  • انتشار: 26 اسفند 1402 - 12:04

رقابت در دور دوم انتخابات مجلس همواره شرایط متفاوتی نسبت به مرحله اول داشته است و در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ نیز اینگونه پیش بینی می شود.

به گزارش استناد نیوز، همانطور که پیش بینی می شد با توجه به تعداد بالای مدعیان و تقسیم آرا مردمی شهرستان‌ها، انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سيمرغ به دور دوم کشید.

مصطفی معلمی نفر دوم انتخابات اسفندماه با توجه به حمایت طیف های اصولگرایی و نیروهای انقلابی که قطعا در انتخابات دور دوم نیز حضوری فعال خواهند داشت و حذف دیگر کاندیداهای جویباری امیدوار است آرای لازم برای ورود به مجلس را کسب نماید.

علی کشوری فرزند شهید کشوری را می توان بزرگترین پدیده انتخابات دانست، این چهره جوان که کمترین هزینه انتخاباتی را به نسبت سه کاندیدای دیگر در دور اول داشته است درحالی موفق به کسب بیش از ۱۸ هزار رای شد که کمتر مورد توجه و شناخت مردم بود، اما در دور دوم شرایط کاملا متفاوت است و همه او را در قامت یک مدعی بزرگ می شناسند.

در انتخابات ۱۱ اسفندماه عمران عباسی بیشترین آرا را به خود اختصاص داد، عباسی که علیرغم کار انتخاباتی میدانی چندان در افکار عمومی مردم به عنوان چهره شاخص انتخابات مطرح نمی شد به یکباره با سوار شدن بر موج رسانه ای شکل گرفته در هفته های پایانی شگفتی ساز شد و بیش از ۲۶ هزار رای را به نام خود ثبت کرد اما در دور دوم با توجه به کاهش احتمالی مشارکت، شرایط سخت تری را پیش رو خواهد داشت اما همچنان امیدوار است تا دوستان خود را پای کار نگه دارد.

کمال علیپور دیگر کاندیدای راه یافته به جمع چهار نفر پایانی در دور دوم و نماینده فعلی مجلس حوزه انتخابیه است که ریزش رای بسیار بالایی را در انتخابات مجلس دوازدهم تجربه کرد، علیپور که مدعی اول انتخابات اسفندماه به شمار می رفت در هفته پایانی منتهی به انتخابات قافله را باخت و هجمه شدید رسانه ای و انتقادهای وارده بر عملکرد چهار ساله او در مجلس یازدهم کار را برای علیپور گره زد و اکنون نیز کار سختی برای جلب نظر مردم و باز کردن گره کور ایجاد شده در پیش دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار