دکتر حسن نتاج؛ اقتصاد پیش بینی پذیر سبب هدایت نقدینگی به سمت تولید می شود\

دکتر حسن نتاج؛ اقتصاد پیش بینی پذیر سبب هدایت نقدینگی به سمت تولید می شود

  • کد خبر: 2111104113
  • چاپ
  • انتشار: 26 فروردين 1403 - 14:16

منتخب مردم بابل در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی به سمت تولید باید یکی از مهمترین راهبرد های سیاستگذاری دولت سیزدهم برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

دکتر حسن حسن نتاج با اشاره به اهمیت پیش‌بینی‌ پذیرشدن اقتصاد تصریح کرد: اقتصاد با ثبات و پیش بینی پذیر سبب هدایت نقدینگی به سمت تولید می شود.

وی با بیان این که بانک مرکزی برای سال جاری نرخ رشد نقدینگی را به طور متوسط ۲۳ درصد با امکان تغییر در یک بازه مثبت و منفی ۲ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه شاخص بهای مصرف کننده در پایان سال نیز در کانال ۲۰ درصد هدفگذاری کرده است خاطرنشان کرد: استقلال بانک مرکزی لازمه تحقق این اهداف است و موفقیت در مهار و کنترل تورم در سطوح پایین و پایدار از مهمترین الزامات موضوع هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های تولیدی و مولد است.

حسن نتاج افزود:در چنین شرایطی انتظار فعالان اقتصادی حفظ ثبات در سیاستگذاری و پیش‌بینی پذیر شدن متغیرها و چشم‌انداز اقتصادی است که مجلس دوازدهم تلاش خواهد کرد با وضع قوانین و نظارت میدانی در این مسیر گام بردارد.

منتخب مردم بابل هدایت نقدینگی فعالان اقتصادی از فعالیت­‌های سفته‌بازانه به سمت تولید و ایجاد اشتغال را لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: با برقراری آرامش در فضای اقتصاد و کنترل التهابات بازارهای دارایی می‌توان امیدوار بودکه دولت و بانک مرکزی در کنترل تورم و کاهش نرخ بیکاری و تحقق اهداف تعیین شده موفق باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار