۲ هزار و ۶۰۰ پایگاه در مازندران آماده جمع آوزی زکات فطریه است\

۲ هزار و ۶۰۰ پایگاه در مازندران آماده جمع آوزی زکات فطریه است

  • کد خبر: 2111104108
  • چاپ
  • انتشار: 21 فروردين 1403 - 10:08

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از فعال شدن ۲ هزار و ۶۰۰ پایگاه این نهاد برای جمع آوری زکات فطریه در روز عید فطر خبر داد.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی، میثم معافی روز سه شنبه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم شریف استان، افزود: این تعداد پایگاه ها در میعادگا‌های برگزاری نماز عیدسعید فطر، میادین اصلی شهرستان‌ها، مراکز نیکوکاری، مساجد فعال استان در قالب پایگاه‌های نیکوکاری آماده جمع آوری زکات فطره هم استانی‌های مومن و نمازگزار هستند.
وی گفت : با هماهنگی بانک های عامل سطح استان مبالغ جمع آوری شده طی همان روز به حساب نیازمندان که از پیش شناسایی شده اند واریز خواهد شد.
مدیر کل کمیته امداد مازندران با بیان به اینکه همانند سال‌های گذشته، امسال نیز پایگاه‌های جمع آوری زکات فطره نیازمند مجوز شورای زکات است تصریح کرد: با نظارت ونشان شورای زکات برروی صندوق‌ها، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، مراکز نیکوکاری، شورای زکات روستا و موسسات خیریه مجاز، در جمع آوری زکات مشارکت می‌نمایند.
معافی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان مازندران در تبلیغ و ترویج زکات موفق عمل کرده و با توجه به اعتمادی که مردم به کمیته امداد دارند، سال گذشته بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب جمع‌آوری شد که از این میزان ۴۹ میلیارد تومان زکات فطره وکفارات بوده که برای محرومین استان هزینه گردید.
وی گفت:امسال علاوه بر پایگاه‌های ثابت و سیار، ۴۷۰۰ نانوایی دولتی در سراسر استان هم در امر جمع آوری زکات فطره مشارکت دارند وبرای اولین بار دستگاه‌های خرید نان در نانوایی‌ها برای دریافت فطریه و کفارات هم استانی‌های عزیز برنامه ریزی شده است که همه افرادی که برای خرید نان به نانوایی‌ها مراجعه می‌نمایند می‌توانند فطریه و کفاره خود را از طریق دستگاه‌های خرید نان پرداخت نمایند.
مدیر کل کمیته امداد مازندران در پایان راه‌های پرداخت زکات فطریه و کفارات را، از طریق لینک emdad.dhtexch.com و شماره گیری کد دستوری #۰۱۱*۸۸۷۷* و
شماره کارت: فطریه عام ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۵۸۵
فطریه سادات ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۸۵۱
کفاره غیر عمد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۱۲۶
کفاره عمد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۳۹۳ اعلام کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار