بررسی شانس کسب مدال و رقیبان باباجان زاده و اخلاقی در المپیک + تصاویر\
  • وزن کشی روز دوم کشتی فرنگی در المپیک:

بررسی شانس کسب مدال و رقیبان باباجان زاده و اخلاقی در المپیک + تصاویر

  • کد خبر: 21207
  • چاپ
  • انتشار: 25 مرداد 1395 - 11:17

وزن کشی رقابت های وزن های 85 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی دیشب ساعت 20:45 به وقت ایران انجام شد و حبیب الله اخلاقی و بشیر باباجان زاده رقیبان خود را شناختند تا عصر امروز از ساعت 17:30 به مصاف حریفان خود بروند.

به گزارش استناد نیوز، درحالی که دیروز و در روز اول رقابت های کشتی فرنگی در المپیک ریو همه انتظار کسب نتایج درخشان توسط حمید سوریان و عبدولی را داشتند اما در نهایت سوریان حذف شد و عبدولی یک برنز را بدست آورد. اما امروز کشتی گیران وزن های 85 و 130 کیلوگرم روی تشک خواهند رفت که نمایندگان ما در این وزن ها حبیب الله اخلاقی و بشیر باباجان زاده هستند. شاید روی کاغذ از ابتدا در جمع تیم کشتی فرنگی ایران این 2 کشتی گیر شانس کمتری برای کسب مدال طلا داشته باشند اما با توجه به شگفتی های روز نخست رقابت ها باید منتظر و امیدوار باشیم تا این بار شگفتی ها به نفع ایران باشد.

 

قرعه اخلاقی در وزن 85 کیلوگرم:

در این وزن که ۲۱ کشتی گیر حضور دارند، حبیب اله اخلاقی در دور نخست به مصاف «زاکاری برگ» از سوئد می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم با برنده مسابقه میان «سامان طهماسبی» دارنده 2 مدال جهانی از آذربایجان و «داوید چاکوتادزه» از روسیه روبرو خواهد شد. در گروه اخلاقی «ویکتور لورینچ» دارنده مدال برنز جهان از مجارستان، «ماکسیم مانوکیان» از ارمنستان، و «رستم آساکالوف» نایب قهرمان جهان از ازبکستان هم حضور دارند.

اخلاقی

بررسی مدعیان اصلی قهرمانی وزن 85 کیلوگرم:

در این وزن با نگاهی به قهرمانان 4 سال اخیر از المپیک 2012 لندن تا مسابقات جهانی 2015 می بینیم هیچ کشتی گیری در قهرمانی تداوم نداشته و هر ساله جای قهرمانان عوض شده است. نکته قابل توجه در این وزن عدم حضور قهرمان مسبقات المپیک 2012 لندن و مسابقات جهانی 2013 و 2014 است که هرکدام به دلایلی در این رقابت ها حضور ندارند.

با این اوصاف شاید مدعی ترین کشتی گیر این وزن «ژان بلنیوک» اوکراینی باشد که عنوان قهرمانی جهان سال گذشته و برنز 2014 جهان را در کارنامه دارد باشد که خوشبختانه در گروه اخلاقی قرار ندارد و تا فینال با هم رودررو نخواهند شد.

دیگر مدعیان این وزن «رستم آساکالوف» نایب قهرمان 2015 جهان از ازبکستان، سامان طهماسبی کشتی گیر ایرانی الاصل تیم ملی آذرباییجان که مدال نقره سال 2014 و 2013 و همچنین برنز سال 2015 جهان را در کارنامه 4 سال اخیر خود دارد به همراه «ویکتور لورینچ» دارنده مدال برنز جهان در سال های 2013 و 2014 از مجارستان خواهند بود که همه در گروه اخلاقی قرار دارند.

در گروه دیگر «ژان بلنیوک» قرعه راحتی دارد و به احتمال زیاد برای رسیدن به فینال مشکل چندانی نخواهد داشت.

 

قرعه بشیر باباجان زاده در وزن 130 کیلوگرم:

در این وزن 19 کشتی گیر وزن کشی کردند که بشیر باباجان زاده در بالای جدول حضور دارد، او در دور نخست استراحت می کند و در دور دوم نیز به «مصاف کیانگ منگ» از چین می رود. باباجان زاده در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور سوم با برنده «ادوارد پاپ» از آلمان و «نورماخان تینالیف» دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان کشتی خواهد گرفت. در گروه باباجان زاده «رضا کایالپ» قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از ترکیه، به همراه «صباح شریعتی» از آذربایجان و «رابرت اسمیت» از آمریکا حضور دارند.

 باباجان زاده

 

بررسی مدعیان اصلی قهرمانی وزن 130 کیلوگرم:

بدون شک مدعیان اصلی قهرمانی در این وزن کشتی گیران کوبا و ترکیه خواهند بود که در 4 سال اخیر رقابت نزدیکی برای کسب قهرمانی ها داشتند البته در سال 2013 امیر علی اکبری توانست عنوان قهرمانی را کسب کند که بعدا برای بار دوم دوپینگ او مثبت اعلام شد و با محرومیت سنگین مواجه شد.

«ميخاين لوپز» کشتی گیر افسانه ای کوبایی ها که البته سال های آخر عمر قهرمانی خود را سپری می کند عنوان دارترین کشتی گیر این وزن است که مدال های طلای المپیک های 2008 پکن و 2012 لندن را در کارنامه دارد و به دنبال کسب سومین مدال طلای خود است. او همچنین 5 مدال طلا و 3 نقره جهان را کسب کرده است.

لوپز و کایالپ

مدعی دوم این وزن کسی نیست جز «رضا کایالپ» قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از ترکیه، کایالپ مدال برنز المپیک 2012 لندن و 6 مدال مسابقات جهانی را در کارنامه دارد که 2 تای آن ها در سال های 2015 و 2011 طلایی بود. کایالپ در سال گذشته موفق شده بود در فینال لوپز را مغلوب کند و در ریو به دنبال تکرار آن و انتقام شکست در 2012 لندن است.

مدعی دیگر این وزن «هیکی نابی» فنلاندی است که مدال نقره المپیک لندن را دارد و همچنین در سال 2013 هم موفق شد نایب قهرمان شود.

 

بشیر باباجان زاده در این وزن با قرعه نسبتا مناسبی مواجه شده، هرچند رضا کایالپ در گروه باباجان زاده است ولی قطعا گروه پایین جدول رقیبان سخت تری قرار دارند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار