بررسی شانس مدال و رقیبان امید نوروزی در المپیک ریو\
  • وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک

بررسی شانس مدال و رقیبان امید نوروزی در المپیک ریو

  • کد خبر: 21211
  • چاپ
  • انتشار: 26 مرداد 1395 - 16:12

مراسم وزن کشی 66 کیلوگرم و 98 کیلوگرم کشتی فرنگی دیشب برگزار شد و طی آن امید نوروزی و قاسم رضایی حریفان خود را شناختند.

 به گزارش استناد نیوز، درحالی که در 2 روز گذشته مسابقات کشتی فرنگی المپیک تیم ایران با هدایت محمد بنا نتوانست افتخارات گذشته را تکرار نماید و با 1 مدال برنز عبدولی در 4 وزنی که مسابقات آن برگزار شده موفقیت چندانی کسب نکرده است اما امروز و امشب از ساعتی دیگر 2 کشتی گیر قدرتمند ما به روی تشک خواهند رفت تا با پیروزی های خود دل مردم ایران را شاد و ناکامی کشتی فرنگی در 2 روز گذشته را جبران نمایند. در ادامه به بررسی وزن 66 کیلوگرم و رقیبان امید نوروزی می پردازیم.

 

قرعه امید نوروزی در وزن کشی:

در وزن 66 كيلوگرم كه 18 كشتي گير حضور دارند، اميد نوروزي در بالاي جدول قرار دارد و پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف «خسوس ريواس اسپينوزا» از ونزوئلا مي رود و در صورت برتري مقابل اين حريف در دور سوم با برنده كشتي بين «شماگي بولكوادزه» از گرجستان و «سپو واليماكي» از فنلاند مبارزه خواهد كرد. در گروه نوروزي «داور استپانك» قهرمان سال 2014جهان از صربستان و «فرانك استابلر» قهرمان سال 2015 جهان از آلمان حضور دارند.

 

تحلیل مدعیان وزن 66 کیلوگرم و شانس نوروزی برای کسب مدال المپیک:

مهمترین رقیبان امید نوروزی که خود از مدعیان اصلی این وزن به حساب می آید، «داور استپانك» قهرمان سال 2014 (در فینال امید نوروزی را مغلوب کرده بود) و نفر سوم 2015 جهان از صربستان و «فرانك استابلر» که قهرمانی سال 2015 و برنز 2013 جهان را در کارنامه دارد از آلمان، هستند که خوشبختانه تا مرحله نیمه نهایی با نوروزی روبرو نخواهند شد و به نظر می رسد امید تا مرحله نیمه نهایی المپیک راه آسانی را پیش رو دارد. هرچند اتفاقات کشتی در چند روز گذشته امکان پیش بینی ها را به حداقل رسانده!

در پایین جدول نیز مدعیان زیادی حضور دارند از جمله «اسلام بك آلبيف» قهرمان المپيك 2008 پکن در 60 کیلوگرم و دارنده مدال طلای جهان از روسيه که البته این کشتی گیر پرتجربه و کهنه کار روس ها در 4 سال اخیر تنها موفق شده در سال 2013 به مدال نقره جهان برسد. اما روس ها همیشه در المپیک ها با حداکثر آمادگی حاضر می شوند.

دیگر مدعیان این وزن در گروه پایین «رسول چونايف» دارنده مدال طلای 2015 و برنز جهان 2014 در وزن 71 کیلوگرم از آذربايجان که حالا برای المپیک به یک وزن پایین تر آمده، تاماش لورينچ دارنده مدال نقره المپيك 2012 و برنز جهان 2014 از مجارستان و ريو هان سو دارنده مدال طلا 2013 و نقره جهانی 2015 از كره جنوبي هستند که انشالله در صورت سعود نوروزی به فینال المپیک با یکی از مدعیان پایین جدول روبرو خواهد شد.

 

در کل می توان گفت مدعیان این وزن در دو گروه تقسیم شده اند. اما می توان امیدوار بود نوروزی در صورت فینالیست نشدن هم مدال برنز را تصاحب کند. البته ما از نوروزی انتظار داریم مدال طلای المپیک 2012 لندن را در ریو و در یک وزن بالاتر هم تکرار کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار