دو طلای تاریخی برای وزنه برداری با سجاد انوشیروانی / مدال طلای غیرت و شجاعت بر گردن بهداد\
  • وزنه برداری المپیک 2016 ریو

دو طلای تاریخی برای وزنه برداری با سجاد انوشیروانی / مدال طلای غیرت و شجاعت بر گردن بهداد

  • کد خبر: 21213
  • چاپ
  • انتشار: 27 مرداد 1395 - 12:15

تیم ملی وزنه برداری ایران با کسب 2 مدال طلا توسط کیانوش رستمی و سهراب مرادی و کسب مدال غیرت و شجاعت توسط بهداد سلیمی در مسابقات المپیک ریو عملکرد بسیار عالی داشت و پس از 16 سال باز هم با علی مرادی در ریاست فدراسیون موفق شد 2 طلا کسب کند.

 

به گزارش استناد نیوز، وزنه برداری ایران که در 2 سال گذشته عملکرد مناسبی نداشت و در مسابقات جهانی به موفقیت چشم گیری نرسیده بود اینبار در مهم ترین رویداد ورزشی درخشید و با برنامه های فدراسیون و سرمربی جوان و تحصیلکرده تیم و تلاش و غیرت مثال زدنی وزنه برداران توانست 2 مدال طلا برای کاروان ورزش ایران در المپیک کسب کند.

 

اولین مدال طلا را برای ایران در دسته 85 کیلوگرم کیانوش رستمی در یک رقابت سخت و نفس گیر با وزنه بردار قدرتمند چینی کسب کرد و شادی را به اردوی وزنه برداری و کاروان ورزش ایران هدیه کرد، در روز بعد این سهراب مرادی بود که در دسته 94 کیلوگرم دلاوری کرد و به راحتی مدال طلای دوم را کسب کرد. اما همه منتظر شروع رقابت های دسته +105 بودند تا بهداد سلیمی قهرمان جهان و المپیک به روی تخته بیاید و سومین طلای المپیک را برای وزنه برداری در ریو کسب کند اما...

 

بهداد پیش از المپیک در یک رکوردگیری شوم در زمان سرمربی قبلی تیم ملی درحالی که هیچ نیازی به فشار بیش از حد نبود برای چندمین بار برای بالای سر بردن وزنه ای بالای 260 کیلوگرم در دوضرب تلاش کرد، تلاشی که او را از مسابقات جهانی بازداشت و با مصدومیت شدید و پارگی رباط صلیبی حتی رسیدن او به المپیک هم بعید به نظر می رسید. اما بهداد فعل خواستن را صرف کرد و در کمال تعجب همگان پس از کمتر از 3 ماه تمرین که با درد و ناراحتی هم همراه بود خود را به مرز آمادگی رساند تا امیدوار به کسب دومین طلای المپیکی خود باشد.

 

سلیمی در المپیک ریو در حرکت یکضرب شگفتی ساز شد و با وزنه 216 کیلوگرمی اجازه نداد رکورد یکضرب برای وزنه بردار گرجستانی ثبت شود ئ بار دیگر رکورد جهان و المپیک را شکست. اما در حرکت دوضرب اتفاقی تلخ برای وزنه برداری جهان و فدراسیون جهانی رخ داد. بهداد که در حرکت اول خود وزنه 245 کیلوگرمی را انتخاب کرده بود به درستی وزنه را مهار کرد اما در کمال تعجب داوران با 2 چراغ قرمز و یک سفید خطا اعلام کردند. برای بار دوم بهداد برای مهار این وزنه به روی تخته آمد که اینبار هم وزنه را بالای سر بد و 3 چراغ سفید از داوران دریافت کرد و درحالی که خود را برای وزنه ای سنگین تر و کسب مدال طلا آماده می کرد هیئت ژوری مسابقات رای داوران را برگرداند و 245 کیلوگرم برای بهداد ثبت نشد! در حرکت سوم هم دیگر بهداد هم از نظر روحی و هم از نظر جسمانی تحلیل رفته بود و نتوانست از پس این وزنه بر بیاید و اوت شد! یا بهتر بگوییم او را اوت کردند.

 

بهداد سلیمی تلاش خود را کرد و با توجه به مصدومیت و درد شدید زانو خود را به رکوردهای خوبی رساند و از پس رقابت با پولاد سرد بر آمد اما دیگر توان رقابت با داوران و فدراسیون جهانی را نداشت. سلیمی قطعا دارنده مدال طلای غیرت و شجاعت ورزشی است.

 

پس از ناکامی وزنه برداری در مسابقات جهانی هیوستون و مسابقات آسیایی با سرمربی گری حسین توکلی، انوشیروانی سرمربی جوان و تحصیلکرده تیم ملی طی چند ماه تلاش شبانه روزی و تحمل سختی ها تیمی را ساخت که حقش 3 مدال طلا بود که با ناداوری به 2تای آن رسید ضمن اینکه علی هاشمی و محمدرضا براری هم عملکرد مناسبی در المپیک داشتند و پیشرفت خوبی در رکوردهای آن ها شاهد بودیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار