عارف فعالیتهای خوبی دارد ولی کمتر موضع می گیرد / سعی میکنیم مینو خالقی برگردد / اگر ظلمی ببینم نمیتوانم ساکت بمانم\
  • مطهری در دانشگاه شریف:

عارف فعالیتهای خوبی دارد ولی کمتر موضع می گیرد / سعی میکنیم مینو خالقی برگردد / اگر ظلمی ببینم نمیتوانم ساکت بمانم

  • کد خبر: 21355
  • چاپ
  • انتشار: 14 آذر 1395 - 17:27

مطهری در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شریف به بیان نظرات خود درباره برخی شخصیت‌های سرشناس و مطرح سیاسی پرداخت

به گزارش استناد نیوز، علی مطهری در مراسم «نمایندگان مردم در پیشگاه دانشگاه» که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده بود گفت: اگر پدرم الان بود با خیلی از شرایط مثل رد صلاحیت‌ها مخالفت می‌کرد، ما نمی‌توانیم کسی را اینگونه حصر کنیم اگر شهید مطهری هم بود قطعا با حصر مخالفت می‌کرد.

 

در بخشی از برنامه مطهری نظرش را در مورد نفراتی که از او سوال می شد بیان میکرد از جمله درباره محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید، گفت: ایشان فراکسیون امید را به خوبی اداره می‌کنند و فعالیت‌هایشان آثاری داشته است از جمله اینکه سه نفری که به عنوان عضو شواری عالی نظارت بر انتخابات شوراها از مجلس انتخاب شدند هر سه از فراکسیون امید بودند و این افراد می‌توانند بر بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها نظارت کنند. مجموعاً آقای عارف فعالیت خوبی داشتند اگرچه ظهور و بروزشان خوب است، کمتر موضع می‌گیرند و کمتر طرح و نامه‌ای امضا می‌کنند.
وی افزود: مثلاً روحیه آقای عارف با من فرق می‌کند. من اگر احساس کنم ظلمی صورت می‌گیرد و تا شب چیزی در این رابطه نگویم خفه می‌شوم و شب خوابم نمی‌برد ولی بعضی‌ها تحملشان بیشتر است یا دوراندیشی بیشتری دارند و به هر حال روحیه‌ها متفاوت است.

 

مطهری در مورد کروبی هم نظراتش را بیان کرد و گفت: کروبی آدم صاف و روراستی بود شجاعت و مردانگی‌اش هم خوب بود، در مجلس ششم جلوی خیلی از مسائل ایستاد و خودش را فدا کرد. در قضایای اخیر هم احساس می‌کرد در انتخابات تقلب شده که البته من چنین اعتقادی ندارم، وی پای اعتقاداتش ایستاد و حالا هم چوب اعتقاداتش را می‌خورد.

 

به نوشته ایلنا، علی مطهری درمورد آیت‌الله صادق لاریجانی نیز گفت: علی آقا در میان آنها از همه بهتر است. به نظر من آقای آملی لاریجانی تحمل انتقاد را زیاد ندارد و دو بار علیه من اعلام جرم کرده است. من ایشان را در مجلسی دیدم و گفتم دیگر اعلام جرم نمی‌کنید؟ صادق لاریجانی باید به نمایندگان مجلس می‌گفت که جریان این حساب اینطوری که گفته می‌شود نیست که البته واقعا هم اینگونه نیست.


نایب رئیس مجلس همچنین حدادعادل را فردی مخافظه کار و البته عاقل و حکیم و دارای روح لطیفی دانست.

وی در مورد وضعیت مینو خالقی نیز گفت:‌ در مورد خانم خالقی استفساریه دادیم. اگر شورای نگهبان مخالفت کند مجلس اصرار می‌کند و موضوع به به مجمع تشخیص می‌رود و انشاالله که موافقت می‌شود.

 

مطهری اظهار داشت: بعد از انتشار فایل صوتی منتظری ما گفتیم آقایانی که در این رابطه مطرح هستند بیایند و به مردم در رابطه با اعدام‌ها توضیح دهند و بگویند مثلا حکم فقهی بوده است ولی از نامه‌ای که ما در این مورد نوشتیم سواستفاده شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار