سلامت جسمی و روانی کودکان دركنار پیشرفت دانش و علم، سازنده اجتماع سالم فردا / فضای عمومی شهر باید پاسخگوی نیاز کودکان باشد\

سلامت جسمی و روانی کودکان دركنار پیشرفت دانش و علم، سازنده اجتماع سالم فردا / فضای عمومی شهر باید پاسخگوی نیاز کودکان باشد

  • کد خبر: 214193
  • چاپ
  • انتشار: 15 مهر 1397 - 18:33

استنادنیوز؛نیک‌نقش رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری، به مناسبت روز جهانی کودک، سلامت کودکان در جسم و روان دركنار پیشرفت دانش و علم را سازنده اجتماع سالم فردا دانست

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری ، مصطفی نیک‌نقش رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری، به مناسبت روز جهانی کودک، طی گفت‌وگویی سلامت کودکان در جسم و روان دركنار پیشرفت دانش و علم را سازنده اجتماع سالم فردا برشمرد و اظهار داشت: شهری که به کودکان خود توجه نداشته باشد و نیازهای آنان را برطرف نكند،‌ نسل آینده خود را و در نتیجه آینده حیات شهری را به مخاطره انداخته است.

رییس سازمان فرهنگی شهرداری ساری با توجه به اینکه ساری در مسيري قرار دارد كه مي‌تواند به زودي به‌عنوان شهر دوستدار كودك انتخاب شود، مهم‌ترین هدف از نامگذاری شهرهای دوستدار کودک را ایجاد مشارکت کودکان به منظور شکل دادن به محیط اطرافشان اعلام کرد و ابراز داشت: آسایش، ایمنی، امنیت، پیوند با طبیعت، پیوند با تاریخ، فرهنگ و هویت جمعی، جذابیت و تازگی، دسترسی به امکانات، وجود موسسات و فضای مربوط به کودک و توجه به کودکان معلول از جمله خصوصیت‌هاي شهر دوستدار کودک است.

نیک‌نقش ایجاد امکانات و فراهم كردن زمینه و شرایط یک شهر دوستدار کودک را باعث ایجاد علاقه و تعلق‌پذیری کودک نسبت به شهر و نقش‌آفرینی آنان در توسعه و پیشرفت جامعه برشمرد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری با تاکید براینکه کودکان در خانواده،‌ مدرسه و فضای عمومی رشد کرده و پرورش می‌یابند، افزود: فضای عمومی شهر باید پاسخگوی نیاز کودکان باشد و فضاهای اوقات فراغت، پرورشی و فرهنگی و طبیعی در اختیار کودکان قرار بگیرد.

وی فضای عمومی شهر و محله، مدرسه، خیابان‌ها و معابر عمومی، پارک‌ها، سینما، کتابخانه، فضای ورزشی و مانند آن‌ها را نیاز کودکان اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین ویژگی یک فضای عمومی مناسب برای کودکان، تأمین امنیت فیزیکی و روانی کودکان و خانواده آن‌ها است و ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺋﻞ و ﻣﺸﮑﻼت آﻧﻬﺎ و ﺑﺮﻃﺮف ﮐﺮدن ﻧﯿﺎزﻫﺎي ﮐﻤﯽ و ﮐﯿﻔﯽ آﻧﻬﺎ ﯾﮑﯽ از ﺿﺮورت‌ﻫﺎي ﻣﻬﻢ مدیریت و برنامه‌ریزی در شهر است.

نیک‌نقش کودکان را سرمایه‌های اجتماعی آینده جامعه دانست و بیان داشت: در همین راستا، کارگروه کودک شهرداری ساری برنامه‌ی خود را با 6عنوان در قالب برنامه‌های میدانی و متمرکز (کودک و صلح، کودک و طبیعت، کودک و نشاط کودک، آموزش کودک و سلامت) در سراهای تداوم برگزار كرد.

وی اعلام کرد: بنا به گزارش کارگروه کودک، در طی سال گذشته بیش از 5هزار کودک از خدمات کودک سراهای تداوم استفاده کرده‌اند و کلاس‌های آموزشی در 5حوزه اصلی خلاقیت هنری، موسیقی خلاق، بازی و ریاضی خلاق، نمایش خلاق و مهارت‌آموزی قرآنی در 4668 ساعت ارائه شده است.

نیک‌نقش افزود: ساخت و ساز خلاق، کاردستی، سرامیک و سفال‌سازی، عروسک‌سازی، تصویرسازی، نقاشی، طراحی، خوشنویسی، موسیقی و آواز، آموزش ریاضی و هنر، رفتار حرکتی، فلسفه برای کودکان از جمله کلاس‌های برگزارشده برای کودکان مشترکین سراها بوده است.

این مسئول در پایان متذکر شد: کارگروه کودک، جشنواره‌ها و مسابقات متنوعی را در حوزه علمی، ورزشی و تفریحی، هنری در سال برگزار كرده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار