شهدای مدافع حرم امنیت کشور را تامین می کنند / هیچ متجاوزی قدرت و جرئت حمله به ایران را ندارد\
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح؛

شهدای مدافع حرم امنیت کشور را تامین می کنند / هیچ متجاوزی قدرت و جرئت حمله به ایران را ندارد

  • کد خبر: 21597
  • چاپ
  • انتشار: 02 دی 1395 - 10:40

در گذشته به علت وجود پادشاهان نالایق و وابسته به ملت ما ظلم شده بود و هر کس از هر طرفی که حمله کرده بود  بخشی از این کشور را جدا می کرد، اما به برکت خون شهدا و ارمان های امام و انقلاب با اطمینان و آرامش اعلام می کنم که هیچ متجاوزی به خود جرات تجاوز به این کشور  را نخواهد داد.

به گزارش استناد نیوز، سردار سرلشکر محمد حسین باقری صبح امروز(پنج شنبه) در کنگره سراسری شش هزار و 500 شهید فاوا ( مخابرات) دفاع مقدس که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد اظهار کرد: به آینده که نگاه می کنیم ضمن دیدن افق روشن ، کارهای سنگین و سختی هم پیش رو داریم . هر چه زمان می گذرد ارزش حوزه فاوا بالاتر می رود و نبردهای شبکه محور و سایبری وابسته به این حوزه گسترش میابد. پس باید خودمان را برای صحنه های آینده روز به روز آماده تر کنیم.

 

وی با اشاره به نقش مخابرات در جنگ ها افزود: نقش مخابرات و ارتباطات در هر نبردی نقشی بی بدیل است و در دوران دفاع مقدس هم همینگونه بود و هیچ عملیاتی بدون مخابرات متصور نبود چه آفندی و چه پدافندی،

 

باقری با اشاره به اتفاقات منطقه گفت: اگر نگاهی به اتفاقات منطقه بکنید می بینید ما روزی در شلمچه و اهواز و اسلام آباد غرب می جنگیدیم و ملت مان باید مراکز استان های غربی را از تجاوز  دشمن حفظ می کرد و امروز می بینید ملت ما در کجاها راهنمایی و هدایت عملیات می‌کنند. پیروزی های حلب و مقاومت و مبارزه با تروریست دستاورد فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است. شهدای مدافع حرم با دفاع در صحنه انقلاب اسلامی امنیت و ارامش را برای ما تضمین کرده اند و از حرم و حریم ولایت دفاع می کنند. این که در تمام منطقه جنگ و ترور وجود دارد و ما در امنیت و آرامش زندگی می کنیم به برکت خون شهدا است.

 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: هیچگاه ندیدیم عناصر مخابراتی در خطوط مقدم و در کنار فرماندهان در جنگ پا پس بکشند. امانت داری و رازداری از ویژگی های عناصر مهابراتی ما در دفاع مقدس بود و همواره مورد اعتماد فرماندهان بودند.

باقری اضافه کرد: کشورهایی که امروز ادعای مقابله با تروریسم میکنند همه شان پشتیبان کشوری بودند که به کشور ما حمله کرده بود و سیستم های پیشرفته مخابراتی و جنگ الکترونیک را در اختیار آن گذاشته بودند. در دفاع مقدس به ندرت پیش می امد که ارتباط مخابراتی قطع یا با اخلال مواجه شود و این دستاورد بزرگی بود. این در حالی بود که با کمبود شدید اقلام و تجهیزات مخابراتی روبرو بودیم و اگر رمزکننده ای را هم به ما میدادند اول روش بازگشایی آن را به دشمن می‌دادند!

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان یادآور شد:‌ یکی دیگر از اقدامات اساسی عناصر مخابراتی در دوران دفاع مقدس برقراری رادیو در آن شرایط تحریم و در صحنه نبرد بود که باعث می شد رزمندگان ما در داخل سنگرهایشان و جاهایی که ارتباطات صدا و سیما وجود نداشت رادیو داشته باشند یا اینکه رادیوهایی روی دشمن عملیات روانی انجام بدهند.


رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش گفت: همواره در گذشته به علت حکومت پادشاهان نالایق و وابسته در تاریخ این کشور به ملت ما ظلم شده بود و هر کس از هر طرفی که حمله کرده بود توانسته بود بخشی از این کشور را جدا کند اما در دفاع مقدس از همه جای جهان با ما مقابله کردند اما شهدا به نحوی عمل کردند که سربلندی دایمی نصیب کشور شد. با دنباله روی از آرمان هایی که امام (ره) و انقلاب اسلامی هیچ تهدیدی نمی تواند جلوی ما بگیرد. با اطمینان و آرامش اعلام می کنم که هیچ متجاوزی به خود جرات تجاوز به این کشور  را نخواهد داد.

 

باقری افزود:‌ ما امروز انزواگر نشده ایم و در فرایندهای منطقه بیشترین سهم و  نقش را داریم و افتخار می کنیم که پرچم دار مبارزه با تروریسم هستیم. از دیگر درسهای دفاع مقدس به ما خود اتکایی است و افتخار می کنیم که تجهیزات پیچیده نظامی و مخابراتی را خودمان تولید می کنیم.


باقری در ادامه گفت: دفاع مقدس آغاز دوران خودکفایی و خودباوری ملت ما بود و دیگر کسی نمیتواند در کشور بگوید فلان کار را نمیتوان انجام داد و افتخار دفاع مقدس این است که همه مسولین میگویند ما میتوانیم و قادریم بر همه مشکلات و تحریم ها پیروز شویم و بر تهدیدات فائق آییم و این به برکت خون شهیدان است.اما مگر دشمن کم داریم و مگر هیچکدام از دشمنان تغییر رویه داده است؟

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار