دکتر کوروش جعفری؛ اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصتی تاریخی برای توسعه مازندران + ویدئو\

دکتر کوروش جعفری؛ اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصتی تاریخی برای توسعه مازندران + ویدئو

  • کد خبر: 2111032
  • چاپ
  • انتشار: 08 دی 1398 - 19:04

کوروش جعفری در گفت و گو با استنادنیوز بیان داشت؛ اتاق بازرگانی مازندران میزبان اولین همایش فرصت ها و الزامات لازم الاجرا شدن موافقت نامه ترجیحی با اتحادیه اورآسیا بود.

این عضو معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه گفت؛ در این نشست راه ها و فرصت هایی که می تواند توسعه استان را به دنبال داشته باشد از طرف سخنرانان مورد بحث قرار گرفته و سوالات بسیاری مطرح شد که چگونه می‌توانیم مازندران را با ظرفیت هایی که وجود دارد بهتر به استانها و کشورهای همجوار خودمان معرفی کنیم.
جعفری افزود:موافقتنامه ترجیحی در واقع ترکیبی از ۸۶۲ قلم کالا که یک دسته کالاهای کشاورزی و دسته دیگر کالاهای صنعتی می باشد .
جعفری بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از ۵۰۰ کالا تعرفه دریافت کرده و ۳۰۰ کالا را به سایر کشورهای عضو اتحادیه اور آسیا تعرفه داده است، گفت؛ اتحادیه اوراسیا مرکبی از کشورهای بلاروس روسیه قزاقستان قرقیزستان و ارمنستان است.
وی گفت؛ با توجه به اینکه بخش عمده ای از کالاهای صادراتی می تواند کشاورزی باشد و ما تعرفه های لازم را داده‌ایم و کشورهای دیگر نیز به ما تعرفه دادند که ما کالاهای کشاورزی خودمان را با تعرفه های کمتر صادر کنیم فرصت بی نظیری برای صادرات کشاورزی ما وجود دارد.
جعفری با اشاره به اینکه استان مازندران به عنوان یکی از قطب های تولید کالاهای کشاورزی می توانند از این فرصت بهره مند شود، بیان داشت؛ لازم الاجرا شدن این موافقتنامه فرصت تاریخی و بی مانندی برای استان‌های شمالی به ویژه مازندران به دنبال داشته است در زمینه حمل و نقل و فعال شدن کریدورهای شمال و جنوب و بندر امیرآباد فرصت تاریخی است.
وی گفت؛ فرصتی است که در این مقطع باید از آن بهره مند شویم، تولیدات کشاورزی ما باید حالت رقابتی و استاندارد پیدا کند یعنی بتوانیم کالاهای را تولید کنیم که دارای استاندارد لازم و قابل رقابت با صادرات سایر کشورها باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار