سیلوی بتنی 15 هزار تنی در نکا به بهره برداری رسید / ذخیره 500 هزار تنی گندم در سیلوهای مازندران + ویدئو\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

سیلوی بتنی 15 هزار تنی در نکا به بهره برداری رسید / ذخیره 500 هزار تنی گندم در سیلوهای مازندران + ویدئو

  • کد خبر: 2111100929
  • چاپ
  • انتشار: 19 بهمن 1399 - 19:13

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر فاز اول پروژه ساخت سیلوی بتنی گندم با ظرفیت 15 هزار تن شرکت آرد گندم طلایی نودهک نکا با حضور استاندار مازندران، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران و مسئولین شهرستان به بهره برداری رسید.

 به گزارش استناد نیوز، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران عباسعلی وفایی نژاد روز یک شنبه در آئین بهره برداری از فاز اول پروژه ساخت سیلوی بتنی گندم طلایی نکا با بیان اینکه گندم، آرد و نان به عنوان یک کالای استراتژیک، در سبد خانوار نقش بسزایی دارد، افزود: با توجه به اینکه استان مازندران دارای یک جمعیت ثابت و در ایام های خاص هم شاهد جمعیت بسیار بالا و متنوعی است، تامین کالای اساسی و استراتژیک باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه این استان قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه فراهم شدن ظرفیت ها و زیرسختهای لازم می تواند ما را به اهدافمان نزدیک کند، گفت: ایجاد زیرساختهای متنوع و چند جانبه می تواند، زمنیه های توسعه و تجارت را در سطح این استان فراهم کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران، بیان کرد: استفاده از بنادر شمال به عنوان یک ظرفیت بسیار استراتژیک در برنامه های کارگزاران دولت و نظام است بنابراین ما هم در تلاش هستیم تا ظرفیت های بالقوه را به ظرفیت های بالفعل تبدیل کنیم.

وفایی نژاد با اعلام اینکه ایجاد مراکزی تحت عنوان سیلوی گندم به عنوان مکانی که  این محصول در آن به خوبی نگهداری می شود، گفت: در نتیجه نگهداری صحیح، گندم با کیفیت لازم به عرصه تولید قرار گرفته، تبدیل به آرد شده  و به دست مردم می رسد.

وی با اعلام اینکه سیلو بخش خصوصی کارخانجات ظرفیت ذخیره سازی 165 هزار تن گندم را دارد، ادامه داد: همچنین بیش از 240 هزار تن گندم در انبارهای مکانیزه و نیمه مکانیزه کارخانه ها ذخیره سازی می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه 500 هزار تن گندم در سیلوهای سطح بنادر، بخش خصوصی و کارخانجات ذخیره سازی شده است، افزود: در مجموع بالغ بر یک میلیون و 300 هزار تن سیلو زیرساخت ذخیره سازی گندم در  سطح استان فراهم شده است.

افتتاح سیلو 15 هزار تنی نکافریدون شهابی مدیر عامل شرکت گندم طلایی نودهک نکا در گفت و گو با استناد نیوز با بیان اینکه ساخت سیلوی بتنی گندم از تیرماه سال گذشته آغاز و ظرف مدت یکسال تکمیل شده است، افزود: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر ساخت سیلوی بتنی گندم با ظرفیت 15 هزار تن و اعتبار 75 میلیارد ریال به بهره بردرای رسیده است.

وی با اعلام اینکه با ساخت این سیلو 4 نفر به اشتغال این مجموعه اضافه شده است، گفت: در کل 29 نفر در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

مدیر عامل شرکت گندم طلایی نودهک نکا با بیان اینکه در سال های گذشته نسبت به تغییر ماشین آلات اقدام کرده ایم، گفت: نصب و طراحی این  ماشین آلات جدید با یکی از شرکت های برند در اروپا بوده است.

شهابی با اعلام اینکه پس از نصب ماشین آلات مدرن و بروز، همواره نیاز به ساخت یک انبار استاندارد در این مجموعه احساس می شد، بیان کرد: مجاب شدیم تا یک انبار استاندارد سیلوی بتنی گندم را در این شرکت احداث کنیم بنابراین برای ساخت این سیلو هم با یکی از بهترین شرکت سازه بتنی کشور که سابقه درخشانی داشته است قرارداد بسته ایم تا گندم در این سیلو و انبار با کیفیت مناسب نگهداری شود.

 

افزایش کیفیت نان الویت استان

استاندار مازندران در این مراسم با بیان اینکه یکی از الویت های ما در این استان افزایش کیفیت نان است، افزود: اگر می خواهیم تا نان با کیفیت به مردم ارائه دهیم، بنابراین باید زیرساختها فراهم باشد.

احمد حسین زادگان با اعلام اینکه اگر کیفیت آرد و نان افزایش پیدا کند به طبع تولید و درآمد هم افزایش پیدا می کند، گفت: در حوزه اقتصادی، غله به عنوان یک موضوع الویت دار و استراتژیک سطح این استان در نظر گرفته شده است.

نماینده عالی دولت در استان مازندران در پایان این مراسم افتتاحیه از مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان به عنوان مدیری سالم و توانمند یاد کرد که در مدت کوتاه تصدی این پست تحولات بزرگی را در این اداره کل رقم زده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار