شهرداری مشهد به شرکتهای دانش‌بنیان مجوز رایگان می‌دهد/ تذکر عضو شورا به شهرداری در خصوص معرفی ساختمان‌های ناایمن\

شهرداری مشهد به شرکتهای دانش‌بنیان مجوز رایگان می‌دهد/ تذکر عضو شورا به شهرداری در خصوص معرفی ساختمان‌های ناایمن

  • کد خبر: 2111102344
  • چاپ
  • انتشار: 13 تیر 1401 - 15:42

طبق مصوبه چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، شهرداری مکلف شد برای حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان نسبت به صدور مجوز رایگان، "استفاده از محل فعالیت" اقدام کند.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا، طرح حمایت از شرکت‌های دانش بنیان روز دوشنبه در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد بررسی و مصوب شد.
طبق این مصوبه در راستای حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان در شهر مشهد، با توجه به تعریف فعالیت واحدهای فناوری و نوآوری مجاز به استقرار در کاربری مسکونی منطبق بر ضوابط و مقررات طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب مشهد، شهرداری مکلف است در صورت ارائه مجوز قانونی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یا متولیان قانونی دیگر توسط این شرکت‌ها، نسبت به صدور مجوز "استفاده از محل فعالیت" منطبق بر مصوبات شورای اسلامی شهر، به صورت رایگان اقدام کند.
همچنین طبق این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است، آثار مالی اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ و بودجه‌های سنواتی خود لحاظ کند.
نامگذاری معابر به نام شهدا
همچنین در جلسه امروز لایحه تغییر نام یک میدان و نامگذاری معابر فرعی به نام شهدا بررسی و مصوب شد، طبق این مصوبه میدان صبا به نام شهید "حجت‌الاسلام محمد اصلانی" نامگذاری شد، معبر فرعی بنی هاشم ۱۸ واقع در بلوار شهید رستمی ۱۵ با حفظ شماره به نام شهید "غلامعلی قربانی" و معبر فرعی گاز ۲ واقع در بلوار گاز با حفظ شماره به نام برادران شهید "علی اکبر و علی اصغر وطن‌دوست" نامگذاری شد.
نامگذاری معبر فرعی سردار شهید ابراهیمی ۲۱ واقع در بلوار طبرسی ۳۸ با حفظ شماره به نام شهید "کاظم غلام‌زاده تدین" و نامگذاری معبر فرعی شهید رضوی ۱۸ واقع در بلوار شهید رضوی با حفظ شماره به نام شهید "محمد حسین تجنگی" از دیگر بندهای این مصوبه بود.
تصویب طرح الزام شهرداری به ارایه آیین نامه نحوه مشارکت و حمایت از نهادها و تشکل‌های عمومی و مردمی و تصویب لایحه افراز (تفکیک ملک) پروژه مشارکتی علویه از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز بود، طبق مصوبه لایحه تفکیک املاک پروژه مشارکتی علویه، شهرداری مکلف به پرداخت ۲۲ میلیارد تومان برای تحویل واحدهای این پروژه شد.

تذکر عضو شورا به شهرداری در خصوص معرفی ساختمان‌های ناایمن
حسن کریم‌دادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه علنی امروز به شهردار در خصوص لزوم معرفی ساختمان‌های ناایمن و اقدام سریع شهردار در این خصوص تذکر داد.

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار