تلاش مدیران شهری زیراب برای حل مشکلات ناشی از طرح جامع شهری\

تلاش مدیران شهری زیراب برای حل مشکلات ناشی از طرح جامع شهری

  • کد خبر: 2111103353
  • چاپ
  • انتشار: 24 مرداد 1402 - 20:44

شهردار و شورای شهر زیراب در جلسه تجلیل از خبرنگاران سوادکوه تجدید نظر نسبت به طرح جامع شهری را از مهم‌ترین دغدغه‌های خود برشمردند.

خبرنگار: معظمه نقی پور

*طرح جامع شهری بزرگترین معضل شهر زیراب

به گزارش استنادنیوز از سوادکوه، سید محمد صادقیان شهردار شهر زیراب در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان سوادکوه در محل شهرداری زیراب، بحث طرح جامع شهری را بزرگترین معضل این شهر برشمرد و گفت: در برخی مناطق حتی شهرداری پروانه ساختمان داده و افراد محق هستند، پس از ابلاغ طرح در سال گذشته تاکنون چندین جلسه انجام و سازمان شهرسازی و معماری کشور پیگیر تا نسبت به اصلاح و رفع مشکلات و معضلات طرح جامع اقدام کند که زیر نظر وزارت راه و شهرسازی کشور است.

وی باتوجه به آسفالت خیابان " شهید چمران" بعد از چند دهه، خاطر نشان کرد: اداره کل راه آهن شمال اجازه آسفالت این خیابان را نمی‌داد که با پیگیری شورا، همت و کمک دادستان، امام جمعه و رسانه‌ای شدن توسط خبرنگاران، آسفالت این خیابان پس از ۴ دهه انجام شد.‌

صادقیان افزود: باوجود مشکلات مالی از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۲۴ هزار مترمربع آسفالت و بالغ بر ۸۵۰۰ مترمربع نیز بهسازی کوچه‌ها و معابر بعضاً با مشارکت اهالی و اجرای شهرداری، انجام شد.

وی عنوان کرد: همچنین ۴۳۰ متر کلاف و جدول‌بندی و ۱۷۰۰ مترمکعب دیوار حفاظتی انجام دادیم و ۳۵۰ میلیون تومان نیز هزینه احداث ایستگاه پلیس شده است.

شهردار شهر زیراب با توجه به بدهی ۱۵ میلیاردی شهرداری زیراب بابت خسارت سیل سال ۹۴، یادآور شد: بنا بر تعهدات اصل خسارت پرداخت اما به دلیل برخی احکام قضایی یک دستگاه ماشین آلات ۱۱ ماه در پارکینگ توقیف و هنوز تعیین تکلیف نشده است.

صادقیان با بیان اینکه شهرداری تنها مجموعه‌ای است که در بحث فرهنگی کاملا ورود پیدا می‌کند، اظهار داشت: در تمامی مناسبت‌ها اقدام فرهنگی داریم و حتی از میزان بودجه‌‌ای که تعیین می‌شود عبور می‌کنیم.

شهرداری

*رسانه‌ها در بحث تفکیک زباله از مبدا فرهنگ‌سازی کنند

یاور حمیدی رئیس شورای شهر زیراب نیز در این مراسم با بیان اینکه عملگرایی مهم‌تر از تبلیغات بدون عمل است، تصریح کرد: اینکه شهرداری اقدامات عملگرایانه دارد خیلی بهتر است تا اینکه بخواهیم تبلیغات داشته باشیم و عملگرایی پشت آن نباشد.

وی افزود: اگرچه بازدید‌های مرتبی از نقاط مختلف شهری نداشتیم اما هماهنگی‌های لازم جهت بازدید هر دو هفته یکبار از نقاط مختلف و حل مشکلات مردمی از نزدیک را انجام داده‌ایم.

حمیدی، بیان کرد: رسیدگی به ظاهر شهر خواسته شورا و مردم است و شهردار نیز به این خواسته نظر مثبت دارد و از برنامه‌ها خواهد بود.

رئیس شورای شهر زیراب درمورد وضعیت طرح جامع شهری ، خاطر نشان کرد: در جلساتی که در استانداری داشتیم مسئولان استانی نظر مثبتی داشتند و قرار بر این شد تا صورت جلسه‌ای به کمیسیون ماده ۵ داشته باشند، شورا و شهردار دغدغه‌مند هستیم و مشاور خواهیم گرفت تا بعد مصوب شدن به طور جدی موضوع پیگیری شود.

حمیدی اظهار داشت: بعد آسفالت خیابان " شهید چمران" که بعد سال‌ها انجام شد برنامه آسفالت سایر نقاط نیز در برنامه قرار دارد.

رئیس شورای شهر زیراب کمک رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی بحث تفکیک زباله از مبدا را موثر دانست و تصریح کرد: تاکنون خبری درمورد تفکیک زباله از مبدا در رسانه‌های شهرستان ندیدم، رسانه می‌تواند در این فرهنگ‌سازی کمک و مردم را تشویق کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار