۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در قائمشهر افتتاح شد/ کمبود چهار پایگاه اورژانس شهری در قائمشهر\
  • به مناسبت هفته دولت؛

۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در قائمشهر افتتاح شد/ کمبود چهار پایگاه اورژانس شهری در قائمشهر

  • کد خبر: 2111103379
  • چاپ
  • انتشار: 02 شهریور 1402 - 18:28

در اولین روز از هفته دولت و در روز پنج شنبه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رئیس اورژانس ۱۱۵ استان، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، فرماندار قائمشهر و معاونین ایشان، رئیس شبکه بهداشت قائمشهر و مسئولین پایگاه های اورژانس ۳ شهری کوی فروردین و چمازکتی این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

خبرنگار: مونا معینی 

اورژانس مازندران با کمبود نیرو و پایگاه مواجه است

به گزارش استناد نیوز، رئیس اورژانس ۱۱۵ مازندران در این آئین با اعلام اینکه متوسط ماموریت پایگاه چمازکتی در روز ۱۲ مورد است، افزود: شهرستان قائمشهر دارای ۶ پایگاه اورژانس است.

دکتر یحیی صالح طبری با اعلام اینکه به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت باید یک پایگاه شهری و به ازای هر ۲۵ کیلومتر باید یک پایگاه جاده ای داشته باشیم، گفت که شهرستان قائمشهر با کمبود چهار پایگاه اورژانس مواجه است که با تامین زمین می توانیم نسبت به مجوز ساخت اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سطح این استان ۱۰۰ پایگاه اورژنس داریم، گفت که با کمبود ۱۵۰ نفر نیرو مواجه هستیم .

رئیس اورژانس مازندران به راه اندازی سیستم لوکیشن اشاره ای کرد و ادامه داد : از سال ۹۷ پیگیر این موضوع هستیم تا بتوانیم نسبت به آدرس دقیق افرادی که حین تماس دچار استرس می شوند، اقدام کنیم.

صالح طبری در پایان استاندارد زمان رسیدن به محل حادثه در این استان را ۱۰ دقیقه اعلام کرد و گفت : اگر موتور آمبولانس در این استان فعال تر شود می توانیم این زمان را به هشت دقیقه برسانیم.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت ۲ پایگاه اورژانس شهری در این شهرستان افتتاح شد، افزود: پایگاه اورژانس ۳ شهری کوی فروردین با اعتباری بالغ بر ۲  میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید .

دکتر نصرالله رشیدی گفت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ چمازکتی هم با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی گفت : در هر پایگاه اورژانس ۹ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت شدند.

بهداشت

بهداشت



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار