اتاق وضعیت جوانی جمعیت در استانداری مازندران افتتاح شد\

اتاق وضعیت جوانی جمعیت در استانداری مازندران افتتاح شد

  • کد خبر: 2111104094
  • چاپ
  • انتشار: 16 فروردين 1403 - 14:01

استاندار مازندران در افتتاح اتاق وضعیت جوانی جمعیت مازندران در استانداری با بیان اینکه در این اتاق وضعیت جمعیتی استان دائما رصد می‌شود، گفت: آمار‌های جمعیتی استان از پایین‌ترین سطح که روستا و بخش باشد، تهیه و تدوین شده که کار بسیار سخت و قابل توجهی است.

به گزارش استناد نیوز . سید محمود حسینی‌پور روز پنج شنبه، افزود: مازندران متاسفانه جزو پیرترین استان‌های کشور است و در رده بندی زاد و ولد در کشور در پله ۲۷ ایستاده که بسیار نگران کننده است که اگر اقدام جهشی انجام نشود و مردم ومسئولان پای کار نیایند، با بحران پیری مواجه خواهیم شد.

استاندار گفت: همین الان هم اگر اقدامات مورد نیاز هم انجام شود، شاید ۱۰ سال دیگر تاثیر خود را نشان دهد که با وجود مهاجرت‌های وسیعی که به استان دارد انجام می‌شود، ما در آینده دچار بحران هویت خواهیم شد.

حسینی پور افزود: در طرح جوانی جمعیت برای همه اقشار و مسئولان برنامه تدارک دیده شده است، متاسفانه در سال ۱۴۰۲ علیرغم تلاش‌های انجام شده، حتی نتوانستیم جلوی ریتم کاهشی جمعیت را بگیریم.

استاندار با بیان اینکه هر فرماندار مسئول ستاد جوانی جمعیت در شهرستان تحت مسئولیت خود است و سهمیه سالانه هر شهرستان ابلاغ شده است، گفت: تمامی مسئولان اجرایی از دهیار تا فرماندار سهمیه ازدواج و فرزندآوری شان مشخص شده است و باید در این راه حداکثر تلاش خود را انجام دهند.

او افزود: در بحث فرزند آوری و جوانی جمعیت در کنار مسائل معیشتی، اقتصادی و مسکن مهم‌ترین موضوع مسائل فرهنگی است، چون در حال حاضر الان فرزندآوری بیشتر در قشر متوسط به پایین است و قشر ثروتمند ما عمدتا یک فرزند دارند که این مساله ثابت می‌کند همه چیز اقتصاد نیست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار