خبرنگاران باید بیمه شوند / به رسانه ها به عنوان کارآفرین تسهیلات ارزان قیمت داده شود + ویدئو\
  • علی بابایی کارنامی در گفتگو با استنادنیوز؛

خبرنگاران باید بیمه شوند / به رسانه ها به عنوان کارآفرین تسهیلات ارزان قیمت داده شود + ویدئو

  • کد خبر: 2111100369
  • چاپ
  • انتشار: 07 شهریور 1399 - 18:00

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس باید از خبرنگاران و رسانه ها حمایت کنند، گفت: استفاده از بیمه اجتماعی حق خبرنگاران است.

علی بابایی کارنامی در گفتگو با استناد نیوز، حمایت از خبرنگاران و رسانه ها را امری انکار ناپذیر دانست و افزود: مجلس و دولت وظیفه دارند از این قشر تاثیرگذار جامعه در بحث بیمه اجتماعی حمایت کنند و این مسئله را در کمیسیون های مختلف مجلس یازدهم پیگیری خواهیم کرد و دولت هم باید لایحه لازم را به مجلس ارائه نماید.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث روابط میان مدیران رسانه ها و خبرنگاران باید منطقی تر شود، گفت: خبرنگاران و مدیران مسئول رسانه ها نقش کارگر و کارفرما را دارند و این حق و حقوق ها بر اساس مصوبه شورای عالی کار باید در نظر گرفته شود تا خبرنگار در جامعه امنیت اقتصادی، سیاسی و... داشته باشد.

بابایی با اشاره به دیداری که با وزیر فرهنگ و ارشاد در خصوص پیگیری مسائب و مشکلات خبرنگاران و رسانه ها داشت، ادامه داد: به دکتر صالحی تذکر دادم که ما هم خلع قوانین در حوزه فرهنگ داریم و هم اینکه در دامنه فعالیت و شرح وظایف و نظارت حاکم بر آن نیز باید بجای نظر و سلایق فردی، ساختار منطقی و قانون حاکم شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در پایان با بیان اینکه باید به رسانه ها به عنوان کارآفرین نگاه کرد، افزود: بسیاری از رسانه ها از حداقل های تسهیلات بانکی برای تجهیز دفتر رسانه ای خود برخوردار نیستند در حالی که باید قانون جامعی داشته باشیم تا تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره به آن ها داده شود که این را در نگاه خود دارم و حتما از وزارت خانه ها مطالبه خواهیم کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار