امریکا را امسال چند بار شکست داده ایم / امروز روز تاب‌آوری مضاعف برای ملت ایران است\
  • رئیس جمهور؛

امریکا را امسال چند بار شکست داده ایم / امروز روز تاب‌آوری مضاعف برای ملت ایران است

  • کد خبر: 2111100400
  • چاپ
  • انتشار: 23 شهریور 1399 - 18:31

رییس جمهوری با تاکید براینکه دشمنان ما در سازمان ملل متحد که خانه خلوت خود می‌دانند، فکر می‌کردند هر زمان کاری دارند شورای امنیت و سازمان ملل در مشت آنها است و به راحتی می‌توانند اقدامات خود را انجام دهند، گفت: اما آمریکایی‌ها در طول ماه‌های اخیر حداقل با سه شکست بزرگ تاریخی مواجه شده‌اند. 

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی گفت: آمریکایی‌ها در یکی از اهداف خود که بازگرداندن تحریم‌های تسلیحاتی بود، در سازمان و شورای امنیت از ۱۵ رای آنها فقط دو رای خودش و یک کشور کوچک، و ۱۳ رای دیگر در برابر آنها بودند و در طرح اخیر که استفاده از به اصطلاح «مکانیزم ماشه» بود، هیچ کدام از اعضای شورای امنیت سازمان ملل با آمریکا موافقت نکردند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها که همواره وعده پایان ماه (۳۰شهریور – ۲۰ سپتامبر) می‌دهند و می‌گویند «در پایان ماه به پیروزی می‌رسیم» اصلا نتوانسته است این روند را آغاز کند که یکی از موفقیت‌های بزرگ سیاسی و حقوقی ملت ایران در تاریخ است. آنها قصد داشتند طرحی را به عنوان «مکانیزم ماشه» آغاز کنند که در آن یک فرصت یک ماهه وجود دارد اما تا امروز نتوانسته این طرح را شروع کند یعنی شورای امنیت تا امروز به طرح آمریکایی‌ها بی‌اعتنا بوده است.

رییس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: پایان شهریور زمانی است که در قطعنامه ۲۲۳۱ پیش‌بینی شده است. آمریکا به دلیل اینکه از برجام خارج شده در این توافقنامه عضویت ندارد که بتواند از این روند استفاده کند، ما از لحاظ سیاسی موفقیت‌های بزرگ به دست آورده ایم.

 رییس جمهوری با بیان اینکه دانشگاه‌های ما و دانشجویان ما همانطور که باید نقد و انتقاد کنند، باید واقعیت‌های مهم و موفقیت‌های بزرگ را هم با بیان و قلم خود برای جامعه تشریح کنند، افزود: ما سه موفقیت بزرگ سیاست بین الملل و چند موفقیت بزرگ حقوقی را در دادگاه بین‌المللی لاهه داشتیم هم در زمینه اوراق بانکی ایران که در قدم‌های اول در دادگاه بین‌المللی موفق بودیم و آن را ادامه می‌دهیم، در زمینه «اصل صلاحیت» هم موفق شدیم.

روحانی ادامه داد: ما در زمینه برجام هم در دو مرحله موفق شدیم، مرحله اول صلاحیت و مرحله دوم حکم کوتاه مدتی بود که دادگاه صادر کرد. در هر سه زمینه ما توانستیم موفقیت بدست بیاوریم، این موفقیت‌های سیاسی و حقوقی در تاریخ کشور ما بسیار اهمیت دارد.

امروز روز تاب‌آوری مضاعف برای ملت ایران است

روحانی ادامه داد: امروز روز تاب آوری مضاعف برای ملت ایران است. تاب آوری در برابر تحریم بی‌نظیر با توطئه‌هایی که علیه ملت بوده است و تاب‌آوری در برابر ویروس خطرناک کرونا است. این تاب‌آوری مضاعف برای ملت است و این تاب‌آوری مضاعف در سایه اعتماد و امید امکان پذیر است. اگر ملتی به خود اعتماد نکند و احساس کند در برابر فشارعظیم بیرونی شکسته می‌شود آن ملت در اهداف بلند ملی خود موفق نخواهد بود. 

رییس دولت تدبیر و امید گفت: علت این که ما توانستیم ۴۲ سال در برابر فشارها ایستادگی کنیم و در این سال اخیر در برابر این فشار بی‌نظیر اقتصادی ایستادگی کنیم، اعتماد ملت بوده است. مردم به خود، ساختار، نظام، فرهیختگان، دانشگاه ها و اساتید اعتماد کردند. تا روزی که این اعتماد وجود دارد این ملت به مقاومت خود ادامه خواهد داد. در کنار این اعتماد ملی امید است. همانطور که سرمایه اجتماعی یک سرمایه عظیم است امید اجتماعی هم برای ما مهم است. اعتماد ملی هم برای ما مهم است. اگر به آینده امید نداشته باشیم نمی‌توانیم در برابر مشکلات ایستادگی کنیم و معضلات جامعه را حل و فصل کنیم.

وی با تاکید بر این که امروز بیمارستان‌ها به ملت امید دادند گفت: مردم می‌دانند اگر با یک بیماری و کرونا مواجه شوند پزشک دلسوز و حاذق و تخت مجهز و بیمارستان آمده در اختیار آنها است. آن بیمارستان وپزشک و پرستار و فداکارانه بخش پزشکی است که نگرانی و اضطراب را از مردم دور میکند و به آنها اعتماد می‌دهد و هراسی از مشکلات پیشرو در زمینه بهداشت و درمان ندارند. 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار