کاندیداهای انتخابات شورای شهر بجای شعار برنامه های خود را ارئه دهند\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

کاندیداهای انتخابات شورای شهر بجای شعار برنامه های خود را ارئه دهند

  • کد خبر: 2111101177
  • چاپ
  • انتشار: 31 ارديبهشت 1400 - 14:08

تجربه چندین دوره ناموفق شورای شهر اهمیت توجه به برنامه های کاندیداها در انتخابات را برای مردم دوچندان کرده و تاثیر وعده ها و شعارهای پوپولیستی در افکار عمومی را به حداقل رسانده است.

به گزارش استناد نیوز، پنجمین دوره شورای شهر رو به پایان است و انتخابات دوره ششم را در 28 خرداد 1400 پیش رو داریم، اما موضوعی که اکثر کارشناسان و مردم به آن اذعان دارند، محقق نشدن انتظارات از شوراهای شهر در مدیریت شهری و ناکارآمدی در بسیاری از وظایف این نهاد مردمی در ادوار گذشته است.

درحالی که آگاهی مردم نسبت به وظایف شورای شهر در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است و دیگر بسیاری از شعارهای پوپولیستی و عوام فریبانه کارکرد سابق را در جامعه ندارند، برخی از کاندیداها همچنان به این آگاهی نرسیده و هوش و ذکاوت مردم را در تشخیص این شعارها و وعده های پوچ، باور نداشته و به حرکت در مسیری اشتباه اصرار می ورزند.

آن چه که باید برای رای دهندگان در انتخابات حائز اهمیت باشد، نه شعارها بلکه برنامه هایی است که کاندیداها باید برای اقناع مردم به آن ها ارائه دهند، موضوعی که به نظر می رسد توسط رای دهندگان در این دوره از انتخابات پذیرفته شده است اما برای کاندیداها خیر!

فقر برنامه های عملی برای آینده شهر در فضای انتخاباتی شورای شهر در شهرهای مختلف استان مازندران بسیار مشهود است و معدود برنامه های برخی کاندیداها نیز در میان انبوهی از شعارها و وعده های بی اساس به چشم نمی آیند. شعارهایی که در دوره های متمادی انتخابات توسط مردم شنیده شده، تا جایی که در این دوره نوعی انزجار را نسبت به این شعارها در جامعه شاهد هستیم که واکنش های منفی بسیاری را همراه دارد.

اما دلیل این برنامه گریزی و شعار محوری کاندیداها را می توان در سه موضوع مهم جستجو کرد: اول عدم آشنایی برخی از کاندیداها نسبت به وظایف و اختیارات شورای شهر، دوم عدم تخصص و دانش کافی نسبت به مسائل مدیریت شهری و کمبود دانش لازم در این حوزه و سوم کاندیداهایی که پیش از این نیز سابقه عضویت در شورای شهر و مناصب مدیریتی را داشته اند و در صورت ارائه برنامه ها با چالش جدی عملکرد گذشته خود مواجه خواهند شد.

در کمتر از یک ماه داغ انتخاباتی که پیش رو داریم گروه رسانه ای استناد جهت آگاهی بخشی و کمک به رای دهندگان در انتخاب افراد اصلح تحلیل هایی کارشناسی ارئه خواهد داد و شعارها، وعده ها و عملکرد کاندیداهای انتخابات شورای شهر در مازندران را نقد و به چالش خواهد کشید.

همچنین کاندیدهایی که تمایل دارند تا برنامه هایشان را به سمع و نظر مردم برسانند گروه رسانه ای استناد این آمادگی را داره تا از کاندیدها در این خصوص گفت و گو به عمل آورده و از طریق سایت، رسانه های مکتوب و فضای مجازی  منتشر نماید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار