علی اصغر یوسف نژاد؛ مصوبه افزایش سن بازنشستگی ایراد شکلی و محتوایی دارد / ویدئو\
  • گفتگو اختصاصی در برنامه رویداد دوازدهم؛

علی اصغر یوسف نژاد؛ مصوبه افزایش سن بازنشستگی ایراد شکلی و محتوایی دارد / ویدئو

  • کد خبر: 2111103772
  • چاپ
  • انتشار: 19 آذر 1402 - 11:07

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس پنجم، هشتم و دهم شورای اسلامی با انتقاد از مصوبه افزایش سن بازنشستگی گفت: این مصوبه هم از نظر شکلی و هم از نظر محتوایی ایراد دارد.

به گزارش استناد نیوز، علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو اختصاصی در برنامه رویداد دوازدهم درخصوص مصوبه افزایش سن بازنشستگی در مجلس، اظهار داشت: باید در نظر داشته باشیم صندوق‌های بازنشستگی دولتی نیستند و سهامدارانی دارد که حق بیمه می‌پردازند بنابراین یک نهاد غیر دولتی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۱۷ صندوق بازنشستگی داریم، افزود: این صندوق ها با ارائه خدمات مختلف به کسانی که بخشی از حقوقشان را به عنوان حق بیمه پرداخت میکنند در حال فعالیت می باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس دهم گفت: متاسفانه در ادوار مختلف به این صندوق‌ها تعارض شده و با تصمیماتی که چه در دولت و چه در مجلس گرفته شده منافع صندوق‌ها از بین رفته است و هر روز این صندوق‌ها را مورد تهدید واقع می‌کند.

 

یوسف نژاد اظهار داشت: در مورد بازنشستگان هم قانون داریم افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد، یعنی اگر تورم ۳۵ تا ۴۰ درصد است، حقوق هم باید ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش داشته باشد تا قدرت خرید مردم در سطح سال گذشته حفظ شود.

نماینده سابق مردم ساری و میاندورود با اشاره به اینکه با تغییر سن و سابقه نمی‌توانیم به هدف خاصی دست پیدا کنیم و هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: مصوبه جدید چند ایراد دارد یه ایراد شکلی دارد و شما یک قانون ۵ ساله را می‌گذرانید در آن یک مصوبه‌ای دارید که این مصوبه پیامد‌های چندین ساله دارد چون بعد از ۵ سال این قانون از بین می‌رود حال سوال اینجاست بعد از ۵ سال چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم.

وی بیان داشت: ثانیاً سن و سابقه را مطرح کردند که هیچ علاج و چاره کار کارگران و کارکنان دولت نیست نکته بعدی این است که پلکانی برای سنین مختلف شرایط ایجاد کردند و حتی کسانی که 10 سال کمتر سابقه بیمه دارند به نظرم برایشان جریمه در نظر گرفتند که آنها بیشتر پرداختی بیمه خواهند داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس دهم با بیان اینکه هم از نظر شکلی و هم از نظر محتوایی ایرادات زیادی به این قانون وارد است، افزود: این مصوبه چاره ساز نیست حتی مشکل آفرین است و از نظر اجرایی جنبه عملیاتی ندارد.

یوسف نژاد گفت: به جای اینکه در مورد حقوق کارکنان، کارگران و بازنشستگان که متناسب با تورم باشد اظهار نظر کنند و مصوبه ای در این خصوص داشته باشند تا خدمات مناسبی به این قشر ضعیف در این شرایط اقتصادی ارائه شود، به دنبال سن و سابقه رفتند که به مشکلات آنان می افزاید.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار