برنج قائمشهر بیش از 360 میلیارد تومان گردش مالی دارد\

برنج قائمشهر بیش از 360 میلیارد تومان گردش مالی دارد

  • کد خبر: 2111939
  • چاپ
  • انتشار: 23 فروردين 1399 - 21:28

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از گردش مالی بیش از 368 میلیارد تومانی برنج در سطح این شهرستان خبر داد .

مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی قائمشهربه گزارش استناد نیوز ؛ مجید جعفری طی گفت و گویی با بیان اینکه سطح زیر کشت برنج در این شهرستان هشت هزار و 690 هکتار است ، افزود : در سال زراعی گذشته با انجام کشت دوم بیش از 13 هزار و 600 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت برنج اختصاص یافت .
وی تعداد بهره برداران برنج در سطح این شهرستان را 17 هزار نفر اعلام کرد و گفت : 85 درصد از اراضی این شهرستان به صورت مکانیزه برداشت می شود و بنا است تا امسال 50 درصد نشاء برنج به صورت مکانیزه انجام شود .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر کشت ارقام پرمحصول برنج در این شهرستان را حدود 3 هزار و 100 هکتار و کشت ارقام محلی را پنج هزار و 600 هکتار اعلام کرد و افزود : برنج در سطح این شهرستان بیش از 368 میلیارد تومان گردش مالی دارد .
جعفری در خصوص مبارزه بیولوژیک در سطح اراضی این شهرستان ، گفت : مبارزه بیولوژیک زنبور تریکوگراما در 220 هکتار از زمین های سطح شهرستان قائمشهر انجام شده است .
وی با بیان اینکه 24 کارگزار نهاد بخش کشاورزی در سطح این شهرستان داریم ، افزود : تاکنون پنج هزار تن کود شیمیایی ، 98 تن کود اوره ، 525 تن کود فسفات و یکهزار و 300 تن کود پتاسه در بین کشاورزان توزیع شده است .
گندزدایی و ضدعفونی سطح شهر برای مبارزه با کرونا
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه به منظور مقابله با ویروس کرونا کارگاه آموزشی گروهی کشاورزان را تعطیل کرده ایم ، افزود : از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای کشاروزان گروه تشکیل و به آنان آموزش های لازم را ارائه داده ایم .
وی با اشاره به اینکه به منظور مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی محوطه مدیریت و محیط جهاد انجام شده است ، افزود : در راستای مقابله با ویروس کرونا و با همکاری فرمانداری و نظام صنفی 40 دستگاه تراکتور تهیه و به سم پاشی و گندزدایی سطح شهرستان قائمشهر پرداخته ایم .
جعفری در پایان با بیان اینکه از تعطیلی سموم کشاورزی در سطح شهرستان قائمشهر جلوگیری کرده ایم ، گفت : برای آنکه فروشگاه های سموم بخش کشاورزی این شهرستان در زمان کرونا بتوانند به فعالیت خود بپردازند به آنان مجوزات لازم را ارائه داده ایم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار