ارزش اقتصادی هشت هزار میلیارد تومانی مازندران در دستان آبزی پروران\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

ارزش اقتصادی هشت هزار میلیارد تومانی مازندران در دستان آبزی پروران

  • کد خبر: 2111103490
  • چاپ
  • انتشار: 29 شهریور 1402 - 18:31

شیلات و تولید انواع آبزیان در مازندران ، خطه از شمال که در حاشیه دریای نیلگون خزر قرار دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه بنا به آمار ارزش اقتصادی تولیدات این بخش هشت هزار میلیارد تومان است.  

 

مدیر کل شیلات مازندران روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه  ۳ هزار و ۸۰۰ واحد آبزی پروری در استان فعالیت دارند،  افزود: از این میزان واحد آبزی پروری سالانه حدود ۹۵ هزار تن ماهی تولید می شود که ارزش اقتصادی این میزان تولید حدود هفت تا ۸ هزار میلیارد تومان است.

دکتر قاسم کریم زاده، افزود : تعداد افرادی که در تأمین بخشی از پروتئین جامعه در حال فعالیت هستند بیش از ۸ هزار نفر است.

وی گفت: به دنبال افزایش میزان درآمدزایی و اشتغالزایی در بین افراد متقاضی فعال در بخش آبزی پروی استان هستیم.

کریم زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته در دولت مردمی ۷۸ میلیارد تومان تسهیلات خرید نهاده در اختیار متقاضیان آبزی پروری پرداخت شد ، خاطر نشان کرد: به همین منظور اداره کل شیلات مازندران در این امر رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در سال گذشته ۱۵۳ طرح شیلاتی به بانکهای عامل معرفی شدند که میزان تسهیلات در اختیار قرار گرفته برای متقاضیان آبزی پروری ۱۹۵ میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل شیلات مازندران در خصوص صادرات انواع محصولات شیلاتی گفت: در سال گذشته پنج هزار و ۷۰۰ تن صادرات انواع محصولات شیلاتی مطرح بوده که ارزش اقتصادی این میزان ۱۳.۵ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در اداره کل شیلات مازندران ۳۹ واحد خاویاری وجود دارد که در حال فعالیت هستند، افزود: در سال گذشته از میزان ۲ هزار و ۳۰۰ تن تولید که ۸.۱ دهم تولید ما به تولید خاویار اختصاص یافت.

مدیر کل شیلات مازندران تعداد تشکل های صیادی در این اداره کل را ۱۱۳ تشکل در بخش های ماهیان استخوانی، خاویاری و کیلکا اعلام کرد و گفت: بیش از پنج هزار نفر در این راستا در حال فعالیت هستند.

دکتر کریم زاده میزان تولید انواع ماهیان خاویاری استخوانی و کیلکا در سال گذشته را ۲۱ هزار تن اعلام کرد که ارزش اقتصادی آم هم ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل شیلات مازندران در پایان در خصوص برپایی نمایشگاه دام، طیور که از ۲۸ آغاز و به مدت چهار روز ادامه دارد گفت:  این اداره کل چهار غرفه تحت عنوان های پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی با نگاه اقتصاد دریا محور، پرورش زالو و خوراک آبزیان را برپا کرده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار