شرکت تعاونی نیشکر با محوریت هشت روستای کوهساران قائمشهر راه اندازی می شود\
  • در راستای تحقق مصوبه سفر شهرستانی استاندار مازندران؛

شرکت تعاونی نیشکر با محوریت هشت روستای کوهساران قائمشهر راه اندازی می شود

  • کد خبر: 2111103547
  • چاپ
  • انتشار: 12 مهر 1402 - 12:18

چهاردهمین سفر شهرستانی استاندار مازندران ۱۵ مرداد ماه در قائمشهر برگزار شد که در این سفر جلسه بررسی مسائل و مشکلات منطقه کوهساران در روستای سید ابوصالح با حضور اعضای شورای اسلامی و دهیاران هشت روستای منطقه از جمله روستای ریکنده برگزار شد.

 

خبرنگار : مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، خواسته های دهیاران منطقه کوهساران در قالب ۱۷ بند مصوبه شکل گرفت که یکی از بندهای آن حول این محور است که با توجه به خوش آب و هوایی و مهمان خیز بودن منطقه و نیز تولید شکر قرمز حمایت های لازم برای اخذ مجوز قطب گردشگری و تولیدکننده و بازار فروش شکر قرمز را اخذ کند.

کشت نیشکر به عنوان ماده اولیه تولید شکر قرمز در این منطقه رواج دارد  که تولید شکر قرمز در آن نیم قرن قدمت دارد و همچنان کشاورزانی در این روستا ها در عرصه تولید شکر قرمز فعالیت دارند.

رئیس اداره تعاون،  کار و رفاه اجتماعی شهرستان قائمشهر روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار استناد نیوز با اشاره به سفر استاندار مازندران به این شهرستان و تشکیل تعاونی در دهستان  کوهساران گفت: بعد از سفر استاندار مازندران به این شهرستان بنا شد یک تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی محصول نیشکر برای هشت روستای این منطقه ایجاد شود.

امید روشن افزود: مقرر شد تا در این تعاونی به تولید و فرآوری بسته بندی محصول نیشکر و عرضه به بازار بپردازد.

وی با اعلام اینکه به جدیت و پیگیری این موضوع و برندسازی نیشکر هستیم ، گفت: فرماندار قائمشهرحمایت از این موضوع خواستار شود چرا که علاوه بر ایجاد اشتغال منجر به بسته بندی با کیفیت این محصول و عرضه به بازار هم می شود.

رئیس اداره کار قائمشهر گفت : تشکیل این تعاونی با همکاری جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

تحقق ۱۲۰ درصدی ایجاد اشتغال در قائمشهر

روشن با بیان اینکه تعهد اشتغال پارسال چهار هزار و ۱۵۷ نفر بود، افزود: برای چهار هزار و ۹۷۰ نفر شغل ایجاد و ۱۲۰ درصد از تعهد اشتغال محقق شد.

رئیس اداره تعاون شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه امسال برای ایجاد اشتغال ۳ هزار و ۷۱۲ نفر تعهد اشتغال داریم ، گفت: تاکنون ۴۵ درصد از اشتغال در این شهرستان ایجاد شده است‌.

کار

پلمب ۳ کارگاه ساختمانی به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی

رئیس اداره تعاون و کار شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه بازرسان کار و همچنین نمایندگانی از دستگاه های وظیفه مدار شامل نظام مهندسی ساختمان، شهرداری، آتش نشانی، مسکن و شهرسازی، انجمن صنفی کارگران ساختمانی و انجمن صنفی انبوه سازان در اجرای طرح سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه های پرخطر این شهرستان بازدید کردند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون از ۹۵ کارگاه ساختمانی پرخطر بازدید به عمل آمد و نسبت یه پلمب ۳ گارگاه ساختمانی به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی اقدام کرده ایم .

روشن بیان کرد: در اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار، در کارگاه های ساختمانی که احتمال وقوع حادثه یا بروز خطر وجود دارد از مراجع قضایی تعطیلی و پلمپ کارگاه درخواست می گردد.

رئیس اداره کار شهرستان قائمشهر در پایان با اشاره به کمبود نیرو در بازرسی این اداره گفت: باتوجه به حجم کار در دو شهرستان قائمشهر و سیمرغ ، با کمبود بازرس کار مواجه هستیم .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار