انصراف چتربازان ارتش اسرائیل از ادامه جنگ غزه\

انصراف چتربازان ارتش اسرائیل از ادامه جنگ غزه

  • کد خبر: 2111104161
  • چاپ
  • انتشار: 10 ارديبهشت 1403 - 09:58

منابع عبری تائید کرده‌اند که سربازان اسرائیلی از پیروی از دستورات فرماندهان ارشد در جنگ غزه خودداری کرده‌اند.

به گزارش استناد نیوز و به نقل المیادین، سربازان اسرائیلی از پیروی از دستورات فرماندهان ارشد برای تهاجم زمینی به رفح خودداری می‌کنند.

این خبر را رادیو و تلویزیون عبری زبان اعلام کرد و البته دلیل اصلی این امتناع از جنگ را خستگی نیروهای نظامی عنوان کرده و گفته است که این سربازان پس از نزدیک به ۷ ماه نبرد احساس می‌کنند که دیگر قادر به ادامه جنگ در غزه نیستند.

شبکه ۱۲ عبری نیز گزارش داده است که در مجموع ۳۰ نظامی در ارتش اسرائیل از اجرای دستورات برای آماده سازی ارتش برای حمله زمینی به شهر رفح خودداری کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، عمده نیروهای نظامی که از شرکت در عملیات نظامی خودداری می‌کنند، نیروهای چترباز ذخیره هستند که دستوراتی برای آماده شدن برای عملیات در رفح دریافت کردند، اما به مافوق خود اطلاع دادند که دیگر توانایی انجام این کار را ندارند.

گفته شده که امتناع چتربازان اسرائیلی نشانه آشکاری از کاهش نیروهای ذخیره پس از ماه‌ها درگیری در غزه است.

چند روز پیش هم، کانال ۷ عبری گزارش داد که بیش از صد سرباز زن از خدمت به عنوان سرباز نظارتی در نزدیکی خط جدایی با غزه خودداری کردند.

روز گذشته نیز رسانه‌های عبری زبان از کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان اسرائیلی بر اثر انفجار بمب در نوار غزه خبر دادند.

شبکه العربی نیز به نقل از برخی منابع از کشته و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در عملیات مقاومت در محور نتساریم در جنوب شهر غزه خبر داده است.

منبع مذکور اشاره کرد که در عملیات مقاومت در محور نتساریم ۲ نظامی اسرائیلی از لشکر ۹۹ کشته شده و ۸ نظامی دیگر زخمی شدند.

همچنین منابع عبری زبان تعداد کشته و زخمی‌های صهیونیست‌ها را بسیار بیشتر اعلام کردند و گفتند که در عملیات شامگاه یکشنبه مقاومت فلسطین در محور نتساریم در جنوب غزه، ۳ نظامی اسرائیلی کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند.

تصاویری نیز از لحظه جابجایی و انتقال نظامیان کشته و مجروح اسرائیلی در عملیات مقاومت در محور نتساریم در جنوب غزه به بیمارستان منتتشر شده است.

از طرف دیگر، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

بر این اساس حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه روستاها و خانه‌های جنوب لبنان رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز یکشنبه ساختمانی را در شهرک صهیونیست‌نشین «شتولا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی که محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، هدف گرفته و به صورت مستقیم مورد اصابت قرار داده‌اند.

همچنین رزمندگان حزب‌الله لبنان موفق شدند ساعت ۱۸ عصر امروز یکشنبه موضع نظامی صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف حمله موشکی قرار بدهند.

از سوی دیگر، سرزمین‌های اشغالی بار دیگر صحنه اعتراض شهرک‌نشینان صهیونیست علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی ده‌ها شهرک‌نشین معترض نزدیک محل اقامت نتانیاهو در «قیساریا» دست به تظاهرات زده‌اند.

این رسانه‌ها تاکید کردند که صهیونیست‌های معترض خواهان برکناری نتانیاهو از مقام نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی و امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شده‌اند.

شب گذشته نیز خبرنگار الجزیره گزارش داد که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو دست به تظاهرات زده‌اند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار