آخرین آمار تعداد ثبت نام کاندیداهای انتخابات شورای شهر و روستا در مازندران\
  • در سومین روز آغاز ثبت نام

آخرین آمار تعداد ثبت نام کاندیداهای انتخابات شورای شهر و روستا در مازندران

  • کد خبر: 211553
  • چاپ
  • انتشار: 02 فروردين 1396 - 14:23

ثبت نام از کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا از 30 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 6 فروردین 96 به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

 به گزارش استناد نیوز، دبیر ستاد انتخابات استان مازندران از ثبت نام 2 هزار و 199 نفر در این استان تا دیروز برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا خبر داد.

درحالی که سومین روز ثبت نام از کاندیداهای شوراهای شهر و روستا را سپری می کنیم آمارها از علاقه کم شرکت در برخی از شهرهای بزرگ استان و شور و هیجان در برخی شهرهای دیگر حکایت دارد.

 

تنها 455 نفر معادل 21 درصد از این تعداد کاندیدای حضور در شورای شهر هستند، و 79 درصد باقیمانده به تعداد هزار و 744 نفر برای شرکت در انتخابات شورای روستا ثبت نام کرده اند. همچنین بانوان تا کنون حضور کمرنگی داشتند و تنها حدود 5 درصد از کسانی که تا کنون ثبت نام کردند را بانوان تشکیل می دهند.

همچنین نکته جالب توجه در این انتخابات آمار بالای ثبت نام افرادی با سطح سواد پایین است! بطوری که تاکنون بیشترین تعداد ثبت نامی ها با 786 نفر مربوط به کسانی است که تنها سواد خواندن و نوشتن دارند، از مجموع 2199 نفری که نام نوییسی کرده اند تنها 191 نفر مدرک کارشناسی ارشد و دکتری دارند.

در آماری دیگر میتوان به ثبت نام 602 نفر از افرادی اشاره کرد که پیش از این سابقه حضور در شورا را داشته اند و مابقی برای اولین بار است که قصد حضور در شورا را دارند.

 

با توجه به تجربه دوره های گذشته پیش بینی می شود در روزهای آینده بخصوص در روزهای جمعه و شنبه آمار کاندیداها رشد بیشتری داشته باشد.

 

اسامی کاندیداها، معرفی و اخبار انتخابات شورای شهر در شهرهای مختلف مازندران (کلیک کنید)

شرکت در نظرسنجی انتخابات شوراها در شهرهای مختلف استان مازندران (کلیک کنید)

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار