رحمانی: با تامین ملزومات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز کشور از واردات آنها جلوگیری خواهد شد\

رحمانی: با تامین ملزومات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز کشور از واردات آنها جلوگیری خواهد شد

  • کد خبر: 2110341
  • چاپ
  • انتشار: 05 آذر 1398 - 13:17

استناد نیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر ملزومات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز کشور با کیفیت مناسب تامین شود، از واردات آنها جلوگیری خواهد شد.

 به گزارش استناد نیوز، «رضا رحمانی» ‌در پایان جلسه میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات، در پاسخ به ایرنا در خصوص پرداخت نشدن بسته‌های تشویقی وعده داده شده به قطعه سازان، افزود:‌ کمبود نقدینگی را تایید می‌کنیم اما به‌طور قطع، هر آنچه که گفته و وعده داده شده، عملیاتی خواهد شد.

وی بیان داشت:‌ نیازهای بخش صنعت به نقدینگی اعلام شده و مورد پیگیری هم قرار گرفته است؛ در این زمینه بانک مرکزی قول مساعد همکاری داده است.

رحمانی با اشاره به میز تخصصی برگزار شده در روز جاری، خاطر نشان کرد:‌ با قراردادهایی که امروز منعقد شده، اگر ملزومات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز کشور با کیفیت مناسب تامین شود، از واردات آنها جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: ‌نظارت بر ممنوعیت واردات این اقلام بر عهده معاونت امور صنایع وزارتخانه است؛ همچنین آن بخش که از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود نیز از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کنترل خواهد شد.

پیشتر دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در گفت وگو با ایرنا، موفقیت برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل قطعات خودرویی را مشروط به تامین سرمایه لازم و پرداخت شدن بسته‌های تشویقی قطعه‌سازان برشمرد.

«مازیار بیگلو»‌ گفت: اتفاقی که اکنون افتاده و تاثیر بدی نیز روی قطعه‌سازان داشته، پرداخت نشدن بسته‌های تشویقی قطعه‌سازان از سوی دولت یا خودروسازان است.

وی بیان داشت: قطعه‌سازان از سرمایه‌های خود برای داخلی‌سازی قطعات استفاده کرده و سرمایه‌گذاری سخت‌افزاری کرده‌اند، اما هنوز تکلیف بسته‌های تشویقی وعده داده شده مشخص نیست و شاهدیم همان قطعه‌سازان که موفق به داخلی‌سازی و خودکفایی برخی قطعات شده‌اند، با کمبود نقدینگی مواجه بوده و حتی در تولید روزمره خود نیز با مشکل مواجه شده‌اند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار