برخورد قاطع با خرید و فروش آراء در انتخابات\

برخورد قاطع با خرید و فروش آراء در انتخابات

  • کد خبر: 2110440
  • چاپ
  • انتشار: 10 آذر 1398 - 10:38

استناد نیوز،  رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با مجرمان و متخلفان انتخاباتی و خرید و فروش آراء در انتخابات برخورد سریع و قاطع صورت می گیرد.

 

به گزارش استناد نیوز، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری  در ارتباط بحث خرید و فروش آراء و برنامه مسؤولان دستگاه قضا استان در برخورد با متخلفان، اظهار کرد: در مرحله اول پیشگیری از هر نوع جرم و تخلف در انتخابات بوده و در مرحله دوم برخورد سریع و قاطع با مجرمان و متخلفان انتخاباتی است.

وی درباره خرید و فروش آراء، تصریح کرد: بر اساس مصوبات قانونی خرید و فروش آراء از نظر قانون تخلف و جرم محسوب می‌شود، هر نوع خرید و فروش آراء در زمان برگزاری انتخابات از نظر قانون‌گذار جرم و در صورتی که اثبات دلائل و مدارک با سرعت و دقت با افراد برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در ارتباط با اختیار ابطال صندوق، بیان کرد: تصمیم‌گیری در این ارتباط بر عهده شورای نگهبان بوده اما وظیفه دستگاه قضا برخورد با متخلفان است.

وی ادامه داد: اگر در حین جرم ماموران و ضابطان ما متوجه تخلف شوند به صورت جدی برخورد می‌کنند و اجازه فعل مجرمانه نمی‌شود.

اکبری در پاسخ به این سؤال که چرا نحوه برخورد با متخلفان آراء برای مردم ملموس نیست، بیان کرد: در صورتی که دلائل و مدارک کافی بر انتصاب جرم وجود داشته باشد با سرعت و قاطعیت رسیدگی شود و حکم مجازات صادر شود و اثر بازدارندگی نمایان شود.

وی گفت: در غیر اینصورت اگر زمان رسیدگی طولانی شود اثر مجازات موثر نیست و باعث ترغیب دیگران به جرم می‌شود./فارس



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار