بیسوادی مهارتی گریبان گیر جوانان است\

بیسوادی مهارتی گریبان گیر جوانان است

  • کد خبر: 2110441
  • چاپ
  • انتشار: 10 آذر 1398 - 10:46

استناد نیوز،مدیر کل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: امروزه بیسوادی مهارتی در کشور گریبان گیر جوانان بوده و نیازمند نهضت مهارت‌افزایی هستیم.

به گزارش استناد نیوز، سید حسین درویشی در حاشیه بازدید از برگزاری سومین دوره مسابقات نیکان کاپ در رشته برنامه نویسی استانی  اظهار کرد: توانمندسازی نیروی انسانی در اقشار مختلف دانش‌آموزی، دانشگاهی و... از رسالت مهم برگزاری مسابقات سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای کشور است.

وی با اشاره به اینکه هدف ما ترویج فرهنگ دانش‌آموختن و ارتقا سطح آگاهی است، افزود: باید متقاضیان شغل که فاقد مهارت هستند به اهمیت واژه مهارت‌آموزی پی ببرند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات المپیاد بستر مهارت آموزی را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: برگزاری مسابقات المپیادی در سطوح دولتی هر دو سال بصورت شهرستانی، استانی و کشوری برگزار و منتخبین برای مسابقات جهانی آماده می‌شوند.

درویشی از میزبانی مازندران برای برگزاری سه دوره از مسابقات آزاد در رشته گردشگری، تاسیسات و برنامه نویسی در سطح کشور خبر داد و گفت: المپیاد برنامه نویسی استان به میزبانی بابل از سوی آموزشگاه آزاد علم و صنعت نیکان با حضور 32 تیم دو نفره و هشت نفر به شکل انفرادی متشکل از 56 نفر از همه اقشار شامل دانش‌آموزان، دانشگاهیان و آزاد برگزار شد.

وی ترویج مهارت، شناسایی استعدادها، بکارگیری و بستر اشتغال برای نخبگان در سطح استان را هدف اصلی برگزاری این مسابقه برشمرد و ادامه داد: هدف اصلی این مسابقه ترویج مهارت آموزی بود تا بواسطه برگزاری این مسابقه بتوانیم استعدادهای نخبه را شناسایی کنیم تاهم در بحث اشتغال برای دستگاههایی که نیازمند این مهارت هستند استفاده کنیم و هم بعنوان نیروی مستعد به مسابقات کشوری معرفی شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌ای با دستگاههای مختلف از جمله برای توانمندسازی دانشجویان با دانشگاه‌ها منعقد شد تصریح کرد: همانگونه که در اول انقلاب به سبب افزایش بیسوادها نهضت سوادآموزی راه اندازی شد امروزه نیز دچار بیسوادی مهارتی در کشور بوده و نیازمند نهضت مهارت افزایی هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه در صدد کیفی سازی تجهیزات آموزشی هستیم،یادآور شد: هر اندازه مشارکت واحدهای صنعتی و صنفی بیشتر باشد می‌توانیم آموزش تلفیقی و دوگانه را در محیط کار واقعی برای افراد فراهم کنیم که از ابتدا سال در دستور کار قرار دارد.

درویشی با اشاره به اینکه از سیاست‌ سازمان، توجه به آموزش، متناسب با نیاز استان و کشور است خاطرنشان کرد: باید آموزش براساس حکمرانی منطقه‌ای و محلی مبتنی بر نیاز واقعی منطقه باشد.

وی کیفیت آموزش را مقدم بر کمیت برشمرد و افزود: نگاه امروز سازمان توجه بیشتر بر کیفیت آموزش است، اگر به کمیت بیشتر توجه کنیم گواهی نامه فنی و حرفه‌ای ما شبیه مدرک تحصیلی دانشگاهها می‌شود، نمی‌خواهیم چالشی که دانشگاهها با آن مواجه هستند گریبانگیر ما شود.

این مسؤول از فعالیت 20 مرکز دولتی فنی و حرفه‎ای در مازندران خبر داد و تصریح کرد: 900 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای داریم که 90 درصد در حوزه خدمات کار می‌کنند و تجهیزات آنها ارزان قیمت است.

وی ادامه داد: 95 درصد آموزش‌های ما در بخش دولتی در رشته فنی سنگین، نیمه سنگین و رشته‌های فنی سبک است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: در مازندران 230 مربی در بخش دولتی و چهار هزار مربی در آموزشگاه‌های آزاد داریم که به 80 هزار نفر در سطح استان آموزش می‌دهند، 55 درصد تحت آموزش آموزشگاه آزاد و 45 درصد در بخش دولتی آموزش می‌بینند که 80 درصد هنرجویان جوانان جویای کار و بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند.

درویشی با اشاره به اینکه در مازندران دو مرکز خواهران فنی حرفه‌ای در امیرکلا و ساری داریم که 75 درصد هنرجویان فنی و حرفه‌ای ما خواهران هستند، گفت: 80 درصد هنرجویان کارگاه‌های ما فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که 70 درصد آنها مهارت مرتبط با رشته تحصیلی دانشگاهی خود را آموزش می‌بینند./ فارس



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار