استاندار: فرهنگ بیمه باید به عنوان یک اولویت و ضرورت در جامعه ترویج شود\

استاندار: فرهنگ بیمه باید به عنوان یک اولویت و ضرورت در جامعه ترویج شود

  • کد خبر: 2110547
  • چاپ
  • انتشار: 16 آذر 1398 - 19:30

استناد نیوز، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این دیدار که به مناسبت روز بیمه برگزار شد، با اشاره به این که متاسفانه بیمه هنوز در اولویت زندگی مردم قرار نگرفته است، گفت: بیمه باید به عنوان یک ضرورت در زندگی اجتماعی جا بیفتد. ‎

 

به گزارش استناد نیوز، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این دیدار که به مناسبت روز بیمه برگزار شد، با اشاره به این که متاسفانه بیمه هنوز در اولویت زندگی مردم قرار نگرفته و به عنوان یک کالای لوکس به آن نگریسته می شود، گفت: بیمه باید به عنوان یک ضرورت در زندگی اجتماعی جا بیفتد.

حسین زادگان با بیان این که فلسفه فعالیت بیمه بدرستی فرهنگ سازی نشده و بیمه به اندازه لازم توسعه پیدا نکرده است، افزود: صنعت بیمه باید با بهره گیری از همه ظرفیت های تبلیغی و آگاه کننده از جمله رسانه ها، صدا و سیما خصوصا فضای مجازی با تبلیغات مستمر؛ بستر سازی لازم را برای درک اهمیت و ضرورت بیمه در جامعه انجام دهد.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به این که مردم هر جا که حضور اثربخش بیمه را لمس کردند، اقبال نشان دادند، خاطرنشان کرد: باید امتیازات بیمه و راه هایی که بیمه گذار می تواند به انتفاعات بیمه ای دست پیدا کند، آگاهی رسانی و تبلیغ شود.

وی خواستار کاهش بیش از پیش تصدی گری دولت در حوزه بیمه و تقویت نقش آفرینی بخش خصوصی بویژه در تبلیغ زمینه ها و ارایه خدمات همه جانبه شد و عنوان داشت: هر ساله خسارات قابل توجهی در حوزه کشاورزی به مردم وارد می شود؛ صنعت بیمه باید مشارکت مردم برای برخورداری از مزایای پوشش بیمه ای را جلب کند.

استاندار با تاکید بر این که صنعت بیمه باید نقش اثرگذار رسانه های گروهی و ارتباطات را دریابد، تصریح نمود: با کار علمی و استفاده از ظرفیت های اجتماعی از جمله آموزش و پرورش در سطوح مختلف می توان در این حوزه تحولات چشمگیر ایجاد کرد.

حسین زادگان با اشاره به این که بیمه در احساس آرامش جامعه می تواند نقش مطلوب داشته باشد، گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه ها؛ مهم ترین ظرفیت برای ترویج فرهنگ بیمه و آگاهی رسانی در این راستاست.

حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از صنعت بیمه استان در پرداخت های نقدی و غیر نقدی در حادثه سیل، افزود: مردم باید به بیمه اعتماد داشته باشند و بیمه نیز باید از همه مکانیسم های ممکن برای تشویق مردم در استفاده از پوشش بیمه ای استفاده کند.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بیمه در بخش های مختلف و ارایه خدمات اعتماد آور از سوی بیمه ها به مردم تاکید کرد.

در آغاز این جلسه بهرام دارایی، مدیرکل بیمه ایران در مازندران و رئیس شورای هماهنگی بیمه های استان نیز گزارشی از فعالیت شرکت های بیمه ای استان ارایه کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار