بررسی وضعیت کاندیداهای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ\

بررسی وضعیت کاندیداهای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ

  • کد خبر: 2110654
  • چاپ
  • انتشار: 20 آذر 1398 - 15:04

در حالی که حدود 70 روز به انتخابات مجلس یازدهم باقی مانده است بررسی ها از رقابت سخت بین کاندیداها برای تصاحب 2 کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ حکایت دارد

به گزارش استناد نیوز، در شرایطی که تب و تاب انتخاباتی در بین مردم همچنان ایجاد نشده است ثبت نام 401 کاندیدا در استان مازندران و 63 نفر در این حوزه انتخابیه نشان از حرارت بالای نمایندگی در بین کاندیداها دارد. تقریبا تمام کسانی که انتظار می رفت ثبت نام کردند تا تنور انتخابات را داغ نمایند، از چهره های شناخته شده ای که سابقه نمایندگی ادوار مختلف مجلس را داشته اند تا جوانانی که سودای نمایندگی در سر می پرورانند.

صف مدعیان در این حوزه انتخابیه طویل است که البته احتمال دارد پس از اعلام نظر هیات نظارت و شورای نگهبان تعدادی از این چهره ها به اجبار از صف خارج شوند.

کاندیداهای شاخص انتخابات مجلس یازدهم قائمشهر و سوادکوه

ولی الله رعیت نماینده ادوار ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی یکی از این مدعیان است که بار دیگر شانس خود را با نام نویسی امتحان کرده است، رعیت یکی از اصلاح طلبان مطرح می باشد که همچنان نام سنگینی در هر انتخاباتی خواهد داشت در صورتی که بتواند از سد شورای نگهبان عبور کند.

عبدالله رضیان نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی که در دور گذشته با حمایت لیست امید و اقبال آن زمان اصلاح طلبان به راحتی موفق به حضور در مجلس شد باز هم یکی از شانس های انتخابات خواهد بود اما اینبار بدون حمایت اصلاح طلبان راه سختی در پیش خواهد داشت.

اصغر گرزین با سابقه نظارتی در سازمان بازرسی کل کشور نیز از جمله افرادی است که در صورتی که بتواند از موانع سر راه خود عبور نماید یکی از بخت های نمایندگی است که می تواند برای سایر رقبا مشکل ساز باشد.

کمال علیپور از چهره های شاخص اصولگرایان در قائمشهر است که سابقه یک دوره نمایندگی را در کارنامه دارد هرچند علیپور در دور قبل مغلوب بزرگ انتخابات لقب گرفت اما لیدرهای او از مدتها قبل درحال فعالیت هستند.

سیدهادی حسینی از دیگر کاندیداهای مطرح نزدیک به اصلاح طلبان می باشد که از رزومه بسیار خوبی برخوردار است، او علاوه بر نمایندگی دوره نهم مجلس سابقه معاونت در دو وزارت خانه را نیز در کارنامه خود دارد، حسینی همواره ارتباط خود را با مردم حفظ کرده هرچند در انتخابات دور دهم مجلس بدنه ورزش از او فاصله گرفت و همین موضوع موجب شکست او شد اما اکنون شاید شرایط متفاوت باشد.

کیوان مرادیان یکی از چهره های مطرح با سابقه انتخاباتی است که با توجه به عدم شرکت ادیانی از این حوزه انتخابیه احتمالا در لیست اصولگرایان قائمشهر قرار خواهد گرفت و در این صورت شانس بیشتری برای خود قائل خواهد بود ضمن اینکه از مقبولیتی مناسب در بین چهره های مذهبی برخوردار می باشد.

مرتضی هاشمپور که در انتخابات گذشته آرای مناسبی را در صندوق به نام خود دید در این دوره نیز امیدوار است بتواند همان آرا را کسب نماید یکی از موانع سد راه هاشمپور سالیان دوری از حوزه انتخابیه است.

از دیگر چهره های مطرح حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ می توان به نام هایی چون: امیر رشیدی، قربان بوداغی، یوسفعلی جوانی، رمضانعلی ملک، مهدی ابراهیمی، جوادالله قدمی اشاره کرد.

استناد نیوز طی هفته های آینده تا زمان انتخابات با رصد فعالیت کاندیداها و نظرات مردمی وضعیت اقبال هریک از آن ها را مورد بررسی قرار می دهد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار