علی نیا؛حقوق شهروندی را باید فریاد زد/عضویت 36 هزار نفر در نظام مهندسی ساختمان مازندران\

علی نیا؛حقوق شهروندی را باید فریاد زد/عضویت 36 هزار نفر در نظام مهندسی ساختمان مازندران

  • کد خبر: 2110980
  • چاپ
  • انتشار: 06 دی 1398 - 07:24

استنادنیوز؛ رئیس سازمان نظام مهندسی استان مازندران اظهار داشت: حقوق شهروندی به دلیل دور زدن طرح تفضیلی به صورت جدی پایمال می‌شود، قوانین طرح تفضیلی در شهرهای استان سخت گیرانه است.

 

سیف‌الله‌علی‌نیا در نشست خبری به مناسب سال روز زلزله بم و روز ملی ایمنی اظهار کرد: در زلزله رودبار و منجیل تعداد زیادی از هموطنان ما کشته شدند و همین موضوع زمینه‌ساز تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان در کشور شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان مازندران با اعلام اینکه ساخت‌وساز کشور بعد از تشکیل سازمان از رشد کیفی برخودار شده،گفت: عدم ایجاد این سازمان بار مالی سنگینی را بردولت تحمیل می‌کرده است.

وی افزود: در مازندران بیش از شش میلیون مترمربع ساختمان توسط مهندسان و طراحی و نظارت می‌شود که چنانچه این کار توسط دولت انجام می‌شد هزینه سنگینی بر کشور تحمیل می‌کرد.
مهندس علی نیا با بیان اینکه طول عمر ساختمان در کشور‌های پیشرفته حدود یکصد سال می‌باشد گفت این رقم در کشور ما حدود ۳۵ سال است که صیانت از این سرمایه ملی با رعایت مقررات ملی و ضوابط فنی باید در دستور کار همه دستگاه‌های مرتبط و سازمان نظام مهندسی باشد ومصالح استاندارد در کنار اجرای دقیق مقررات ملی و ضوابط فنی و طراحی و نظارت دقیق مهمترین عوامل در داشتن یک ساختمان مطلوب می‌باشد.
علی نیا اظهار داشت: در کشور ما فرهنگ بازسازی بجای نوسازی باید نهادینه شود و در جهت جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و حفظ سرمایه ملی اجرایی شدن مبحث ۲۲ تعمیر و نگهداری باید توسط وزارتخانه ابلاغ گردد.
وی خاطر نشان کرد: رسانه‌ها باید در خصوص اصلاح ماده صد قانون شهرداری تلاش نمایند تا از تضییع حقوق شهروندی و شهرفروشی جلوگیری شود و در عین حال خدمات مهندسی با رعایت ضوابط طرح تفضیلی واقعی‌تر می‌شود.
علی نیا با بیان اینکه اعتماد سازمان بین مالکان و سازندگان با مهندسان باید تقویت شود گفت همه باید در جهت استفاده از خدمات مهندسی در همه ساختمان‌ها تلاش نمائیم و این فرهنگ را ایجاد کنیم که استفاده از خدمات مهندسی سرمایه گزاری است نه هزینه.

محمد فیروزیان خزانه دار سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در این نشست اظهار داشت: در پنجم دی ماه نزدیک به ۳۵ هزار نفر جان خودشان را از دست دادند.

وی اضافه کرد: صنعت ساختمان سهم چهار درصدی در تولید ناخالص ملی و گردش مالی ۸۰ تا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در کشور را دارد، این صنعت پویا و داری گردش مالی بسیار زیاد است و ظرفیت ایجاد ۶۰ هزار شغل در کشور را هم دارد.
فیروزیان یادآور شد: نسبت به سال گذشته رشد ۴۴ درصدی ثبت پروژه در سازمان را داشتیم این آمار ممکن است موقتی باشد، امید داریم از این ظرفیت به نحو مناسب استفاده کنیم.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسان ساختمان مازندران خاطر نشان کرد: امروز آشنایی مردم با مقررات ملی ساختمان به مردم کمک به اجرای این قوانین می‌کند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار