پیش بینی بازار از نگاه بابایی کارنامی/ چرخش نقدینگی در گروه های بزرگ\

پیش بینی بازار از نگاه بابایی کارنامی/ چرخش نقدینگی در گروه های بزرگ

  • کد خبر: 2110982
  • چاپ
  • انتشار: 06 دی 1398 - 07:56

استنادنیوز؛  یکی از کارشناسان اقتصادی گروه سفیر سرمایه ایرانیان گفت:بازار هفته گذشته را نیز با ثبت ركوردهاي جدید پشت سر گذاشت و چرخش نقدینگی در گروه های بزرگ رشد شاخص تا بالاتر از سطح 350 هزار واحدی را به دنبال داشت.


علی بابایی کارنامی دکترای اقتصاد کلان اظهار داشت:در بازارهاي جهاني نزدیکی به پایان سال میلادی کاهش حجم معاملات را به دنبال داشته است. هرچند شاهد رشد آرام شاخص های بازار سهام امریکا و تبعا بهبود قیمت در بازارهای کالایی هستیم. تصویب طرح استیضاح ترامپ در سنای امریکا نیز نتوانست تاثیر بسزایی در روند بازارها داشته باشد و پس از وقفه ای کوتاه شاهد رشد آرام بازارها بودیم. شکننده بودن توافق تجاری چین و امریکا بر اساس تجربه اخیر باعث شده تا بازارها در بروز خوش بینی ها محتاط باشند و شاهد رفتار هیجانی در بازارهای جهانی نباشیم.
از طرف ديگر در بازار ارز شاهد کنترل قیمت در محدوده پایین تر از 13000 تومانی هستیم که به مرور در حال خودنمایی در معاملات بورس کالا و قیمت های محصولات شرکت های فعال در این بازار هستیم.
اما در بازار سهام به نظر می رسد نقدینگی در حال چرخش در گروه های بزرگ است و پس از گروه فلزات اساسی و محصولات شیمیایی به سراغ معدنی ها و نفتی ها آمده است و احتمالا این گروه ها نوسانات مثبتی را تجربه کنند هرچند عطش حقوقی ها در فروش در این گروه ها و نمادهای بزرگ اجازه رشد سریع را نخواهد داد.
در گروه هاي ديگر بازار خودرويي ها تا حدودی نشان از ضعف در ادامه روند صعودی داشتند و با اقبال بازار به دیگر گروه ها این گروه به خصوص در نمادهای خودروساز در هفته گذشته نتوانست چندان مورد توجه قرار گیرد و به نظر می رسد با اصلاح زمانی و قیمتی محدود مجددا شاهد اقابل بازار به این نمادها باشیم هرچند در قطعه سازها رونق نسبی در بسیاری از نمادها همچنان ادامه داشت و این روند در هفته پیش رو نیز پیش بینی می شود.
در بانکی ها که یکی از مقاصد جدید نقدینگی بودند، به نظر می رسد شروع مثبتی را شاهد باشیم و روند مثبت آغاز شده، در این هفته نیز با شیبی کمتر ادامه خواهد داشت.
در دیگر گروه ها انبوه سازها، سیمانی ها، بیمه ای ها، محصولات دارویی و غذایی و ماشین آلات و دستگاه های برقی نیز همچنان تک نمادها مورد توجه خواهند بود هرچند باید توجه داشت که در برخی از نمادها در این گروه ها رشدهای نامتعارف شکل گرفته همخوانی با وضعیت بنیادی شرکت ها نداشته و در انتخاب نماد در این گروه ها می بایست دقت لازم را به عمل آورد.
به صورت کلی عبور و تثبیت شاخص کل از سطح 350 هزارواحدی می تواند راه را برای لمس سطوح بالاتر هموار نماید و به نظر می رسد در صورت همراهی فضای سیاسی و همچنین ادامه روند مناسب جهانی ها، هدف بعدی شاخص کل محدوده نزدیک به 360 هزارواحد خواهد بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار