افزایش ۲۹ درصدی مسمومیت با قرص برنج در مازندران\

افزایش ۲۹ درصدی مسمومیت با قرص برنج در مازندران

  • کد خبر: 2111008
  • چاپ
  • انتشار: 08 دی 1398 - 14:02

استناد نیوز- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هشت ماهه سالجاری ۷۹ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشت.

 

 به گزارش  استناد نیوز، علی عباسی با اشاره به مرگ ۷۹ نفر براثر مسمومیت با قرص برنج اظهار داشت: از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در هشت ماهه سال جاری در استان ۵۱ نفر مرد و مابقی زن هستند ودر این مدت شهرستان‌های بابل، ساری و میاندرود هر کدام با ۱۵ نفر بیشترین و شهرهای بهشهر، چالوس و جویبار هر کدام با یک مورد کمترین فوتی آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش آبان با ۱۴، خرداد با ۱۲، تیر با ۱۱ فوتی در آن گزارش شده است و از مجموع فوت شدگان ،۴۷ نفر متأهل و مابقی مجرد هستند .

عضو شورای قضائی استان خاطر نشان کرد: هر چند طی سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم اما می‌توان بااعمال تدابیر ویژه و سختگیرانه تر برای جلوگیری از ورود غیرقانونی قرص برنج به کشور و ممنوعیت فروش آن؛ اعمال محدودیت‌های جدی تر در دسترسی افراد به این ماده مهلک و نیز برخورد با توزیع کنندگان آن و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده‌ها، جان خود را به خطر می‌اندازند، مورد تاکید است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار