پیشرفت ۶۴ درصدی طرح توسعه امامزاده عباس (ع) ساری\

پیشرفت ۶۴ درصدی طرح توسعه امامزاده عباس (ع) ساری

  • کد خبر: 2111012
  • چاپ
  • انتشار: 08 دی 1398 - 15:22

استناد نیوز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از پیشرفت ۶۴ درصدی پروژه طرح توسعه آستانه مبارکه امامزاده عباس (ع) ساری خبر داد.

 

به گزارش استناد نیوز، حجت الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در حاشیه بازدید از طرح توسعه آستانه مبارکه امامزاده عباس (ع) ساری گفت: پروژه عظیم آستانه مبارکه امامزاده عباس (ع) یک پروژه ملی و فراملی است که هم، مباحث میراثی در آن رعایت شده و هم از لحاظ ساختار امنیتی و فنی، کاملا رعایت شده و مورد تایید همه نهاد‌های فنی و عمرانی هست.
وی افزود: اجرای این طرح از حدود ۷ سال قبل شروع شد و تا کنون، حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه صرف این بنا شد.
او خاطرنشان کرد: همه این هزینه‌ها از محل نذورات این امامزاده تامین شده و مقداری هم وام از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دریافت شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: با توجه به تورم که امروزه در کشور حاکم است و کار‌های مهم این پروژه از قبیل در و پنجره و سیستم سرمایشی و گرمایشی و فضاسازی بیرون این مجتمع بزرگ به حدود ۷ میلیارد و ۷۰۰ تومان اعتبار نیاز است.
وی گفت: ما به مساعدت و کمک همه مردم، نیاز داریم و بی شک کسانی که در این راه قدم بر می‌دارند و دوست دارند که نامشان ماندگار شود می‌توانند در این کار عظیم شریک شوند.
آستان مقدس امامزاده عباس (ع) که در شهر ساری واقع شده، یکی از زیارتگاه‌های استان مازندران است که از نظر تاریخی نیز حائز اهمیت است. نسب شریف امامزاده عباس (ع) به سه واسطه به امام موسی کاظم (ع) منتهی می‌شود.
در حاشیه شرقی شهر ساری بعد از رودخانه تجن، در بلوار امام رضا (ع) – جاده ساری به گرگان، خیابان شهید گلیائی که به محله آزاد گله منتهی می‌شود، آرامگاه و برج امامزاده عباس (ع) با گنبدی مخروطی شکل آجری در یک فضای مصفا واقع شده است. روی صندوق منبت کاری شده آن سال ۸۹۷ هجری قمری به چشم می‌خورد و چهار امامزاده در این مکان مدفون هستند: عباس، زید، محمد و حسن (ع).
زیارتگاه امامزاده عباس (ع) در شهر ساری یکی از شاهکار‌های معماری قرن نهم هجری است و به ارتفاع ۱۸ متری سطح دریا قرار گرفته است. بدنه اصلی بنا هشت ضلعی و بر بالای اضلاع، قرنیس‌های سینه کفتری و بالای آن کمربندی هشت ضلعی و بالای آن گنبد هرمی شکل هشت ضلعی و بر نوک این بنا یک قندیل واقع شده و ارتفاع این بنا ۳۰ متر می‌باشد.
این بنا در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۲۱ به شماره ۳۶۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار