ترکیب آموزش و بازی موجب اثربخشی یادگیری است\
  • معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران :

ترکیب آموزش و بازی موجب اثربخشی یادگیری است

  • کد خبر: 2111028
  • چاپ
  • انتشار: 08 دی 1398 - 17:01

استناد نیوز، سید علی ساداتی در جلسه استانی «پروژه بازی و یادگیری» (ویژه نوع‌آموزان پیش دبستانی و دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی) بر تأثیر نشاط بر خلاقیت تأکید کرد و گفت: دانش‌آموزان بانشاط، دانش‌آموزانی خلاق هستند و وارد کردن انواع بازی (فکری،کاغذی، پازلی، معمایی، ساختنی) به فرایند آموزش نیز موجب ایجاد انگیزه و افزایش خلاقیت در کودکان می‌شود.

 

 به گزارش استناد نیوز، «ساداتی» همچنین گفت: در کشورهایی چون فنلاند، آموزش‌ها همراه با بازی است ازجمله، بازی‌هایی که در دروس ریاضی و علوم وجود دارد از اضطراب دانش‌آموز کاسته و موجب یادگیری بهتر و عمیق‌تر می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: بازی‌ها نقش مهمی در در رشد همه‌جانبه شخصیت کودکان اعم از رشد شناختی، رشد اجتماعی، رشد مهارت زبانی، رشد مهارت شناختی، رشد تربیتی و همچنین تاثیر درمانی دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران افزود: براساس آخرین یافته‌های علمی، ترکیب آموزش و بازی موجب اثربخشی یادگیری است.

ساداتی با بیان این‌که، تقسیم‌‌بندی بازی‌ها به انواع تمرینی، تخیلی، آموزشی، انفرادی، گروهی و ابتکاری است، گفت: رعایت این تنوع‌ در کلاس درس می‌تواند کمک بسزایی در فرایند یادگیری کند.

گفتنی است پروژه بازی و یادگیری در سال گذشته در 111 مدرسه استان اجرا شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار