یادنامهء اولین شهید انقلاب اسلامی در چالوس، نوشهر و کلاردشت\

یادنامهء اولین شهید انقلاب اسلامی در چالوس، نوشهر و کلاردشت

  • کد خبر: 2111036
  • چاپ
  • انتشار: 07 دی 1398 - 09:05

استنادنیوز؛ به نام الله پاسدار حرمت شهیدان که با نثار خون خود، نهال انقلاب شکوهمند اسلامی را آبیاری نمودند.

 

هرساله وقتی زمستان سرد شروع می شود؛ و هنگامی که ایام خدا به بهمن‌ماه نزدیک می گردد؛ ناخداگاه بوی بهار انقلاب پرافتخار میهنمان به مشام می‌رسد.
انقلابی که مردم میهنمان، افتخار آن را به بهای سنگینی به دست آوردند؛ و چه بهایی بالاتر و سنگین‌تر از جان شیرین جوانانی که خون خود را به پای این نهال نورسیده ریختند؛ تا امروز و پس از گذشت چهار دهه این نهال بدل به درختی تنومند گردد؛ که در برابر انواع و اقسام طوفان های سهمگین غرب و شرق همچون کوهی استاده و خم به ابرو نیاورد!

و هرساله وقتی از دی‌ماه یک هفته می گذرد؛ و برج به روز هفتم آن می رسد؛ یاد و خاطرهء اولین شهید این حرکت شکوهمند و این راه پربهجت زنده می شود.
شهیدی که جان شیرین خود را در راه رسیدن مردم وطنش به آزادی، استقلال و جمهوریت ارزانی داشت و زن و فرزندان کوچک خود را به خدا سپرد تا چراغ راهی شود برای تمامی فرزندان این دیار و این آب و خاک، تا بدانند آزادی چه بهای سنگینی دارد!!

و همیشه اولین‌ها خوب به خاطر می مانند...
و اولین چیزی که در اوج ظلمت مطلق در این دیار قهرمان‌پرور برای روشن نمودن طریق آزادگی، شروع به سوختن و آب شدن نمود؛ چیزی نبود جز شمع وجود شهید مظلوم و خوشنام شهرودیارمان ◀کربلاییاحمدایکانی (ره)

 احمد ایکانی، جوانی خوشنام و مردمی از خانواده ای بزرگ و دیندار، که در کوچه های همین شهر رشد و نمو کرده و در بین مردمان همین دیار، رسم و راه جوانمردی را از بزرگان این منطقه آموخته و پس از ازدواج و تربیت اولیه ی فرزندان خویش، آنها را به خدای خود سپرده و با تیغ دژخیمان ستمگر و با تیر ظلم، سر به پای معشوق و معبود خویش فدا نموده و جان ذیقیمت خود را مظلومانه در راه آزادی این مردم ستمدیده نثار نمود.

جا دارد امروز و در چهل و یکمین سالروز شهادت شکوهمندانه ی شهید کربلایی احمد ایکانی (ره) «اولین شهید چالوس، نوشهر و کلاردشت در راه انقلاب اسلامی»، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره ی این شهید بزرگوار، از صبر انقلابی و پرشکوه همسر این شهید نیز تجلیل نماییم که در سخت‌ترین شرایط، با تربیت فرزندانی که ستارگان درخشان عرصه‌ی علم و عمل در منطقه‌ی ما هستند؛ آن‌هم به تنهایی و با زنده نگه‌داشتن یاد و نام و راه همسر شهید خویش، زینب گونه طریق مقدس همسر شهید خود را ادامه داده و راه نیمه تمام او را به اتمام رسانده و امروز در برابر روح همسر شهیدش، نه تنها مثل خیلی از ما شرمسار نیست؛ بلکه با افتخار کامل و خیالی آسوده، مأموریت سخت خویش را با موفقیت به سرانجام رسانده است.

و جا دارد در این ایام که نزدیک به ولادت باسعادت زینب کبری (س) قهرمانبانوی کربلا می باشد؛ از این زن صبور و این مادر عزیز بخواهیم که ما را بخاطر تمام کم کاریها و غفلت هایمان در برابر خون همسر شهیدش عفو نموده؛ و مهمتر از آن جا دارد با توسل به روح بلند زینب کبری (س) و با استمداد از روح تمامی شهدا و امام شهدا (ره) علی الخصوص روح بلند شهید سعید کربلایی احمد ایکانی «ره» از خدا بخواهیم تا مبادا شرمنده روح این شهداء و خانواده های مظلومشان باشیم.
خانواده‌های کم توقع، همسران، مادران، پدران و فرزندان بی ادعایی که نه تنها از ما طلبی ندارند؛ بلکه از همه‌ی ما بیشتر به راه پدران شهیدشان عالم و عامل هستند.

و سخن آخر با روح بلند و ملکوتی شهید کربلایی احمد ایکانی «ره»

ای اولین آیت عشق و مردانگی در قدمگاه ۲۱هزار کبوتر خونین بال شمال کشور!
پیش خدای متعال و نزد اربابت اباعبدالله الحسین (ع) از ما نیز یاد کن... و از آن ذوات مقدسه بخواه که ما را نیز به معرفت لاهوتی و ملکوتی شما رسانده تا راه روشن شما را ادامه دهیم و شرمسار از شما و #خانواده_های شما نگردیم... ان شاألله تعالی

(والسلام علی عبادالله الصالحین)



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار