استاندار؛ کاروان ثروت آفرینی مازندران را به حرکت درآورد / روزی فراموش نشدنی در تاریخ توسعه مازندران ثبت شد\

استاندار؛ کاروان ثروت آفرینی مازندران را به حرکت درآورد / روزی فراموش نشدنی در تاریخ توسعه مازندران ثبت شد

  • کد خبر: 2111067
  • چاپ
  • انتشار: 09 دی 1398 - 15:34

استناد نیوز،  در نشستی با حضور استاندار مازندران و فعالان بزرگ اقتصادی استان، هلدینگ ثروت آفرینی مازندران با مشارکت جدی بیش از یکصد و پنجاه فعال اقتصادی برتر استان در گام اول و در کمتر از یک ساعت وارد فاز عملیاتی شد.

به گزارش استناد نیوز، استاندار ایجاد هلدینگ ثروت آفرینی را در جهت متمرکز کردن سرمایه و ایجاد منافع وسیع تر و ورود به ظرفیت های اقتصادی مازندران عنوان کرد و افزود: این هلدینگ سرمایه گذاری متعلق به همه نسل ها خواهد بود. ‎

چرا علیرغم همه مزیت ها و ظرفیت های سرشار استان، هنوز مازندران به توسعه در خور قابلیت های خود دست نیافته و در بخش های مختلف شاهد ظرفیت های مغفول مانده توسعه ای هستیم و اگر در حوزه سرمایه گذاری؛ اقداماتی در جای جای استان صورت می گیرد، لیکن کارهای بزرگ که پیشران اقدامات توسعه ای و سرمایه گذاری های همه جانبه و گسترده در بخش های مختلف در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری بشوند، اندک و بسیار نادر است.

با درایت استاندار مازندران پس از جلسات متعددِ رایزنی و مشورت با آدم های فعال و باتجربه حوزه های اقتصادی مقرر شد؛ هلدینگ سرمایه گذاری و ثروت آفرینی استان تشکیل شود تا با توان مالی، تجربی و علمی لازم؛ چندین پروژه کلان توسعه در بخش های مختلف را سرمایه گذاری کند و در تداوم این راه نیز به نقش آفرینی بپردازد.

پس از برگزاری چندین جلسه توجیهی؛ هیات موسسی به این منظور تشکیل شد تا هلدینگ سرمایه گذاری و ثروت آفرینی مازندران را تاسیس نماید. همه کارهای مرتبط با ثبت شرکت تمهید شده بود و نیاز به سرمایه اولیه برای ثبت نهایی و پایه گذاری چند کار بزرگ در این راستا داشت.

قرار بر این شد طی 5 تا 6 سال، سالی بالغ بر 200 میلیارد تومان توسط سرمایه گذاران استان معادل حدود 1200 میلیارد تومان جمع آوری و با مشارکت هلدینگ های پشتیبان و بانک های عامل مابقی مبلغ تامین تا چند پروژه بزرگ در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری در استان عملیاتی گردد.

قرار است چیزی قریب 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط هلدینگ ثروت آفرینی مازندران در استان انجام شود. به این منظور مقرر شد برای ثبت شرکت 35 درصد از رقم اولیه توسط سرمایه گذاران استانی و مابقی توسط هلدینگ یادشده تامین شود تا بمحض تاسیس و تشکیل هیات موسس متشکل از جمع فعالان بزرگ اقتصادی استان؛ چند پروژه کاری مهم و موثر در توسعه مازندران تعریف شود.

بهمین منظور نشستی با حضور استاندار مازندران و فعالان بزرگ اقتصادی استان در هتل میزبان بابلسر برگزار شد.

  احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این نشست با اشاره به این که برای ساختن و شکوفایی مازندران؛ نیازمند همکاری های مشترک و سرمایه گذاری های کلان در حوزه های دارای مزیت و قابلیت هستیم، گفت: مازندران سرشار از فرصت ها و ظرفیت های ارزشمند سرمایه گذاری برای توسعه و آبادانی است که این فرصت ها با حرکت، خرد و تلاش جمعی به مزیت در حوزه های مختلف تبدیل می شود.

استاندار با تاکید بر این که برآنیم تا مزیت های استان با اراده هم استانی ها و بدست مازنی ها به ثروت و استفاده عمومی برای مردم تبدیل شود، تصریح کرد: ظرفیت های بزرگی در بخش گردشگری، معادن، کشاورزی، دریا و بخش های دیگر استان وجود دارد و سرمایه گذاران استان های دیگر مایل به استفاده از ظرفیت های مازندران هستند که ترجیح می دهیم این ظرفیت ها توسط سرمایه گذاران مازنی بالفعل و به مزیت تبدیل شود.

مقام عالی دولت در مازندران از کشورهای حوزه شمالی و خزر بویژه اتحادیه اورآسیا با تعرفه های ترجیحی برای صادرات محصولات استان، افزود: در تجارت و صادرات علیرغم این که برخی فعالان اقتصادی استان از این ظرفیت ها بصورت محدود در حال بهره گیری هستند، لیکن عملا حرکت گسترده ای برای تسخیر بازارهای هدف صورت نگرفته است.

استاندار با بیان این که از ظرفیت های مختلف دریا بویژه حمل و نقل دریایی در استان طی دهه ها استفاده درستی نشده است و دریا یک ظرفیت توسعه ای مهم برای مازندران است، یادآور شد: یکی از دلایل عدم بالفعل نشدن ظرفیت های گردشگری و حمل و نقل عدم وجود اسکله و امکانات مرتبط بوده است که ما در در استان 134 اسکله را به این منظور شناسایی کردیم و صدور مجوز این اسکله ها در مرحله نهایی است و اگر سرمایه گذاران مازنی رغبت نشان دهند، اولویت ما این است که این پروژه ها به آنان سپرده شود.

حسین زادگان، گفت: تجربیات فردی خوبی نزد تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مازندران وجود دارد که باید آن را به سمت کار گروهی و سرمایه گذاری های بزرگ هدایت کرد.

وی با بیان این که منطقه آزاد مازندران در حال نهایی شدن است، تاکید کرد: از این مزیت بزرگ برای اعتلای اقتصادی مازندران؛ یک هلدینگ و شرکت ثروت آفرینی می تواند بهره گیری همه جانبه نماید.

حسین زادگان با اشاره به این که با وجود اینهمه ظرفیت یاد شده از جمله قابلیتی که حوزه معادن استان وجود دارد، وجود یک مگا شرکت و هلدینگ ثروت آفرینی خالی است، گفت: بدنبال ایجاد نهادسازی برای پشتیبانی پروژه های توسعه ای مازندران هستیم.

مازندران متعلق به همه مازندرانی هاست و باید بدست فرزندان این سرزمین ساخته شود. استاندار ایجاد هلدینگ ثروت آفرینی را نیز در جهت متمرکز کردن سرمایه و ایجاد منافع وسیع تر و ورود به ظرفیت های اقتصادی مازندران عنوان کرد و افزود: این هلدینگ سرمایه گذاری است که نه تنها به نسل کنونی ، بلکه بزرگ ترین یادگار مثبت برای نسل آینده خواهد بود.

وی با بیان این که مازندران در کریدور شمال - جنوب واقع است و 500 میلیون جمعیت بازار هدف را در همسایگی خود دارد، خاطرنشان ساخت: متاسفانه نتوانستیم از این ظرفیت ها طی سال ها استفاده کنیم و اکنون وقت آن است با در کنار هم قرار گرفتن چند کار بزرگ که محرک توسعه استان هستند، زمینه های اعتلای مازندران را فراهم آوریم.

استاندار گردشگری و اجرای طرح های گلخانه ای را از جمله ظرفیت های محوری و مطلوب استان برشمرد و گفت: با مشارکت بخش خصوصی و بانک ها و تعامل همه دستگاه های مسئول این برنامه ها و اهداف بزرگ به پیش خواهد رفت.

حسین زادگان، افزود: کتابچه کاملی از مزیت ها و فرصت های مازندران در این راستا برای ایجاد تحرک اقتصادی در استان در حوزه های مختلف تهیه شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار